۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۳۲۵۲۴۴
دبیر جشنواره بین المللی بانو امین خبر داد؛

ارسال 1707 اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی بانو امین/ ارتباط جشنواره با 90 مرکز پژوهشی در دنیا

خبرگزاری رسا ـ بیر جشنواره بین المللی بانو امین گفت: حیطه موضوعات این جشنواره علوم انسانی اسلامی با تأکید بر موضوعات زن و خانواده بود که 1707 اثر اعم از کتاب، مقاله و پایان نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این بین 128 اثر به زبان های خارجه بوده است.
سيده سعيده غروي معاون پژوهش جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای ستاد برگزاری جشنواره بانو امین، پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله حسین نوری‌همدانی، با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

سیده سعیده غروی، معاون پژوهشی جامة الزهراء و دبیر جشنواره بین المللی بانو امین در ابتدای این دیدار، اظهار داشت: به شکر خدا جامعة الزهرا(س) در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشته است، هر چند در گذشته هم موفقیت‌هایی بوده است ولی در دو سال اخیر و با حضور حجت الاسلام هاشمیان تحولات چشمگیری در عرصه آموزش و پژوهش در این مرکز علمی دیده شده است.

 

وی در ادامه با ارائه گزارشی از جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین، ابراز داشت: در ایران جشنواره های زیادی برگزار می شود ولی هدف ما از برگزاری این جشنواره ثبت فعالیت کاری برای سال 94 و 95 نبوده است؛ بلکه هدف شناخت جایگاه و شخصیت بانو امین و در مرحله بعد شناخت خانم های محقق و پژوهشگر در حوزه علوم انسانی و اسلامی بوده است.

 

دبیر جشنواره بین المللی بانو امین ادامه داد: از اهداف اصلی ما برای این جشنواره نخست ظرفیت شناسی نسبت به بانوان پژوهشگر در عرصه بیت الملل و بعد شناخت موضوعات پژوهشی که آنها کار کرده اند و علاقه دارند تا بعد از آن برای پروژه های پژوهشی بعدی از آن ها استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به هدف دیگر برگزاری جشنواره بانو امین، یادآور شد: در ایران مراسم و همایش های زیادی برای تقدیر از هنرپیشه ها و ورزشکاران برگزار می‌شود ولی درباره بانوان پژوهشگر دینی تا به حال چنین کاری انجام نشده است و به همین دلیل در این جشنواره قصد داریم بانوان پیشکوست در عرصه پژوهش را نیز شناسایی و تقدیر کنیم.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه قم افزود: ما در برگزاری این جشنواره با مراکز پژوهشی بین المللی نیز تعامل خوبی داشته ایم و قرار شد از این پس نشست های هم اندیشی در جهت شناسایی مسائل مورد نیاز جهان اسلام برپا شده و از بانوان پژوهشگر در حل این مسائل یاری بگیریم.

 

وی با اشاره به فراخوان ارسال آثار این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اوایل خرداد تا نیمه دی ماه سال گذشته فراخوان آثار را به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور و همچنین خواهران دانشکده های الهیات اعلام کردیم که اتفاقا استقبال خوبی شد و همچنین با 90 مرکز پژوهشی سراسر دنیا ارتباط برقرار و آثاری جذب کردیم.

 

غروی گفت: حیطه موضوعات این جشنواره علوم انسانی اسلامی با تأکید بر موضوعات زن و خانواده بود که 1707 اثر اعم از کتاب، مقاله و پایان نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این بین 128 اثر به زبان های خارجه بوده است.

 

وی در پایان تصریح کرد: برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره هشت پیش نشست علمی و پژوهشی برای آماده سازی و تنظیم آثار ارسالی برگزار کردیم؛ نتایج ارزیابی آثار هم انجام شده است و به امید خدا این جشنواره در آستانه عید مبعث در نیمه اردییبهشت ماه برگزار می شود./1330/202/ب2

ارسال نظرات