۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۲۵۲۹۷
مشاور استاندار در حوزه روحانیت قزوین:

حوزه‌های علمیه پشتوانه فکری نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار در حوزه روحانیت قزوین با بیان این‌که حوزه‌های علمیه پشتوانه فکری نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: هیچ نهضت و جنبشی در تاریخ اتفاق نیفتاده که روحانیت در آن نقشی نداشته باشند و روحانیت رهبری مردم را بر عهده داشته‌اند.
حجت الاسلام مجتبي قائد اميني مشاور استاندار قزوين در امور روحانيون

حجت الاسلام مجتبی قائد امینی، مشاور استاندار در حوزه روحانیت قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به رابطه حوزه و نظام اسلامی، گفت: حوزه علمیه یکی از مهم‌ترین ارکان‌ نظام اسلامی است، وظایف حوزه تربیت طلاب، روحانیان و فضلای تراز اسلامی برای تبلیغ دین و تبیین احکام اسلامی برای مردم است.

 

وی در ادامه افزود: نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب اهتمام زیادی برای عالمان دین و حوزویان قائل هستند، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب تربیت یافتگان حوزه علمیه هستند.

 

این مسؤول رسیدن جامعه به تعامل را نیازمند حوزه‌های علمیه دانست و ابراز کرد: حوزه‌های علمیه همیشه مستقل از حکومت‌ها بوده‌اند و استقلال خود را حفظ کرده‌اند، تعامل حوزه با جمهوری اسلامی به این معنا نیست که حوزه‌ها حکومتی شوند بلکه حوزه‌ها پشتوانه فکری برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و باید توجه ویژه به حوزه و حوزویان داشت.

 

مشاور استاندار در حوزه روحانیت با بیان این‌که ارتباط بین حوزه و نظام بسیار بارز و پر اهمیت است، اظهار کرد: ما شهدای حوزوی بسیاری در دفاع مقدس داشته‌ایم، سکولار غیر دینی در حوزه‌های علمیه جایگاهی ندارد و سکولاری که مستقل بودن حوزه‌های علمیه را از مسائل سیاسی تعریف می‌کند در فکر فتنه انگیزی است.

 

حجت الاسلام امینی با تأکید بر این‌که حوزه‌ها باید مسائل سیاسی را رصد کنند، بیان کرد: حوزه‌های علمیه سیاست الهی را برای تربیت مردم بر عهده دارند، حوزه نقش اساسی در مبارزه با صهیونیسم و آمریکا داشته‌اند، حوزویان هرگز در وظایف خود کوتاهی نکرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: دشمن با مطرح کردن حکومت آخوندی می‌خواهد بگوید مردم نقشی در سرنوشت خود ندارند، در حالی که تصمیم گیری مردم در سرنوشت خود بر کسی پوشیده نیست، رهبر، مجلس و دولت منتخب مردم هستند و همه چیز با رای مردم صورت می‌گیرد.

 

این مسؤول تصریح کرد: هیچ نهضت و جنبشی در تاریخ اتفاق نیفتاده که روحانیت در آن نقشی نداشته باشند، روحانیت رهبری مردم را بر عهده داشته‌اند، همه مردم  و مسؤولان باید در مسیر انقلاب و نظام حرکت کنند و نسبت به مسایل روز بی‌تفاوت نباشند و انقلابی بودن را تبیین کنند.

 

مشاور استاندار در حوزه روحانیت انقلاب و همه چیز را متعلق به اسلام دانست و عنوان کرد: داشتن روحیه ایثار، تقوا و توجه به مبانی دینی، وحدت و رهبری از راه‌های مقابله با جریان‌های غیر انقلابی است و روحانیت انقلاب را در برابر حملات ضد استبدادی و ضد انقلابی پیش برده‌اند و از هیچ قدرتی واهمه‌ای نداشته‌اند.

 

حجت الاسلام امینی در پایان با بیان این‌که علم و تقوا از ویژگی‌های یک طلبه تراز اسلامی است، گفت: هر طلبه‌ای با داشتن این دو ویژگی می‌تواند به مدارج عالی دست پیدا کند و مردم را با مبانی و آموزه‌های دینی آشنا کند./838/302/ب2

ارسال نظرات