۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۲۵۲۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توسعه پایدار و مقاوم کشور با وجود امنیت حاصل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: توسعه پایدار و متوازن و مقاوم شدن بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور در گرو وجود امنیت حاصل از تلاش‌ نیروهای مسلح است.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با فرماندهان ارتش خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با فرماندهان، مسؤولان و کارکنان تیپ 130 ارتش شهید دلجویان خراسان شمالی که به مناسبت فرا رسیدن هفته ارتش برگزار شد، با تأکید بر لزوم تقویت روزافزون توان دفاعی و نظامی ایران، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی و مبانی عقلی ما باید روزبه‌روز قدرت دفاعی خود را در برابر خطرات احتمالی افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به لزوم آمادگی برای روبه‌رو شدن با خطرات و دشمنان، افزود: باید به ‌اندازه‌ای در حوزه دفاعی و نظامی توانمند و قوی باشیم که دشمنان جرأت فکر کردن درباره تعدی به مرزهای ایران اسلامی را نداشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری حدیثی از امام علی(ع)، اضافه کرد: امام نخست شیعیان می‌فرمایند: مراقب باشید و به دشمن اجازه ندهید به سرزمین شما وارد شود تا بعد با او مقابله کنید بلکه باید قبل از اینکه دشمن وارد جنگ با شما شود با او مقابله کرده و به وی اجازه تجاوز ندهید.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: برای مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان ‌بایستی از حداکثر توان و قدرت استفاده کرد که برای مؤفقیت در این زمینه داشتن نیروی کارآمد، ابزار توانمند و به‌کارگیری اصولی و مناسب این دو ابزار ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه امام نخست شیعیان در مورد نیروهای مسلح تعابیر ویژه‌ای دارند، ادامه داد: این امام همام در مورد نیروهای مسلح می‌فرمایند: «فالجنود باذن اللّه حصون الرعیة» و سپاهیان را دژهای مردم به اذن خدا می‌دانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه توسعه پایدار و متوازن و مقاوم شدن بخش‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور در گرو وجود امنیت حاصل از تلاش‌های نیروهای مسلح است، خاطرنشان کرد: اگر امنیت مناسبی وجود نداشته باشد، نه تنها سیاست ما به درستی شکل نمی‌گیرد بلکه در اقتصاد و فرهنگ نیز دچار مشکل اساسی خواهیم شد.

 

وی با اشاره به اینکه ارتش به عنوان یکی از ارکان برقرار کننده امنیت جامعه، نقش مهمی در این زمینه دارد، اضافه کرد: امنیت و توسعه امروز جامعه مرهون تلاش‌های نیروهای مسلح است به‌گونه‌ای که در منطقه سراسر آشوب خاورمیانه، ایران اسلامی در امنیت و آرامش بی‌نظیر است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به نقش‌آفرینی ارتش و نیروهای مسلح در مسائل انسانی، تصریح کرد: انجام اقداماتی نظیر مدیریت بحران و نجات انسان‌ها از خطرات سیل و زلزله برخی دیگر از تلاش‌های ستودنی نیروهای مسلح و ارتش است.

 

سرهنگ ابراهیم گل‌گلی، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان شمالی و فرمانده تیپ مستقل 130 پیاده شهید دلجویان استان نیز در این دیدار، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از حدود کشور وظیفه ارتش است.

 

وی با اشاره به نقش‌آفرینی نیروی زمینی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، افزود: ارتش کشور در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 5 هزار شهید تقدیم اسلام و نظام کرد که از این تعداد 775 نفر شهید ارتش خراسان شمالی هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات