۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۳۲۵۳۲۴
معاون آموزشی جامعة الزهرا خبر داد؛

راه‌اندازی رشته‌های جدید سطح چهار در جامعةالزهرا

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این‌که رشته تخصصی فقه و اصول جامعةالزهرا(س) با هدف آموزش سطوح عالی حوزه به خواهران راه‌اندازی شده است، از راه‌اندازی رشته‌های جدید در سطح چهار این مرکز بزرگ حوزوی در آینده نزدیک خبر داد.
معاون آموزش جامعة الزهرا تبليغ خواهران طلبه

حجت‌الاسلام علیرضا حاجی‌زاده، معاون آموزش جامعة الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که سطح چهار در این مرکز حوزوی باهدف آموزش سطوح عالی حوزه به خواهران راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون 72 طلبه از این مرکز حوزوی فارغ‌التحصیل شده‌اند.


وی افزود: در حال حاضر سطح سه در این مرکز شامل رشته‌های تفسیر علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی، تعلیم و تربیت، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان، مهدویت و تبلیغ با گرایش حج می‌شود.


معاون آموزش جامعة الزهرا(س) با اشاره به این‌که سطح چهار حوزه معادل با دکتری است، تصریح کرد: در حال حاضر در این سطح 111 طلبه در رشته فقه و اصول مشغول به تحصیل بوده و 72 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام حاجی‌زاده از فعالیت گروه‌های علمی تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، کلام اسلامی، تعلیم و تربیت، مطالعات اسلامی زنان، تاریخ اسلام، فلسفه اسلامی، ادبیات عرب و کارگروه آموزش قرآن در این مرکز بزرگ حوزوی خواهران خبر داد.


وی ادامه داد: کارگروه‌های نظارت و ارزیابی، تحقیق و مشاوره علمی از کارگروه‌های فعال این مرکز حوزوی خواهران است.


معاون آموزش جامعه الزهرا ادامه داد: در سال گذشته 85 درصد از اساتید سطح دو جامعه الزهرا در دروس گرایشی، از خواهران بوده‌اند و تنها 15 درصد از اساتید را برادران تشکیل می‌دهند.


حجت‌الاسلام علیزاده رشد حضور اساتید خواهر در تحصیلات تکمیلی را نسبت به دو سال گذشته چشمگیر عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان‌دهنده توان علمی اساتید خواهر این مرکز است.


وی صدور مدارک و گواهی‌های تحصیلی، تطبیق دروس، برگزاری آزمون باز پذیری و انجام امور مربوط به طلاب میهمان و انتقالی را از خدمات واحد آموزش به طلاب این مرکز عنوان کرد.

 

معاون آموزش جامعة الزهرا (س) از افزایش رشته‌های سطح چهار در جامعة الزهرا (س) خبر داد و یادآور شد: به زودی رشته‌های جدید در سطح چهار این مرکز بزرگ حوزوی خواهران راه‌اندازی خواهد شد./968/ت302/ی

ارسال نظرات