۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۲۵۴۴۵
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان:

برنامه آل‎سعود بر تحقق برنامه‎ صهیونیست‎ها استوار است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان تاکید کرد: علت حمله سعودی علیه حزب الله این است که ما توانسته ایم در سوریه توطئه آن را ناکام بسازیم.
السيد ابراهيم امين السيد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در واکنش به بیانیه سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه خاطرنشان کرد که « اعلام جنگ سعودی و همدستان او علیه حزب الله، موضوع جدیدی نیست.


بیانیه سیزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی که پیش نویس آن در جده آماده شده بود، در استانبول بدون اجماع و بررسی اعلام شد و در اقدامی تردید آمیز که با استقبال رژیم صهیونیستی مواجه شد، محور مقاومت ضد صهیونیستی هدف قرار گرفت و فلسطین به عنوان قضیه اصلی جهان عرب و اسلام نادیده گرفته شد.


رییس شورای سیاسی حزب الله تصریح کرد: این دشمنی و جنگ از آغاز مقاومت شروع شده و همواره و آرام جریان داشته اما امروز مستقیم و علنی شده است.


وی که در هفتمین روز شهادت «محمد محمود عوده» از رزمندگان حزب الله و در شهرک الخضر منطقه بقاع لبنان سخن می گفت، اظهار داشت: برخی نظام ها بر فرهنگی استوار شده اند که ملت های عربی و اسلامی، فاسد، بدون مسؤولیت، ستیزه گر با هم و بی هدف باشند، پس این نظام ها نمی توانند با امت عربی قوی و مقاومت همزیستی کنند.


امین السید گفت: برنامه سعودی اکنون بر این اصل استوار است که آنچه را اسرائیل در سطوح سیاسی و رسانه ای از تحقق آن عاجز بوده است، محقق سازد و به همین دلیل تلاش هایش را برای وارد کردن اتهام تروریسم به حزب الله وسعت بخشیده است.


رییس شورای سیاسی حزب الله افزود: آخرین اقدام سعودی علیه محور مقاومت در جریان اجلاس سازمان همکاری اسلامی بود و آنها تلاش کردند تا پیش نویس یک قطعنامه عربی - اسلامی را که در آن حزب الله لبنان سازمانی تروریستی خوانده شده است، برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل متحد آماده کنند.


وی تاکید کرد: علت این حمله های سعودی علیه حزب الله برای این است که ما توانسته ایم توطئه سیاسی آن در سوریه را ناکام بسازیم و ابزار آن یعنی تروریست ها را در جنگ مرزهای لبنان و در داخل سوریه شکست دهیم.


امین السید خاطرنشان کرد: تروریست هائی که آنها را پادشاهی عربی سعودی می نامیم، مرتکب جنگ و تجاوزعلیه حزب الله و مقاومت و هر جنگ مقاومت در جهان و امت عربی شده است.


رییس شورای سیاسی حزب الله تصریح کرد: دلیل ما برای این ادعا این است که آنها اکنون از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه سخن می گویند در حالی که در گذشته همه راه ها و شیوه ها را برای تحقق اهدافشان به کار گرفتند و حتی کار به جائی رسید که از آمریکا، اروپا و غرب خواستند در سوریه مداخله کنند مانند همان اتفاقی که در لیبی افتاد.


وی اظهارداشت: علت تمسک سعودی و همدستانش به رویکرد حل سیاسی بحران سوریه این است که تنها گزینه آنها یعنی استفاده از برگه عناصر مسلح شکست خورده و این عناصر نمی توانند نقشی ایفا کنند.


امین السید این سوال را مطرح کرد: اگر توطئه فروپاشی سوریه موفق شده بود اکنون سعودی و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس چه می کردند و کجا ایستاده بودند؟


رییس شورای اجرائی حزب الله گفت: برخی در لبنان برای موفقیت توطئه ها و طرح ها در سوریه مرتکب هر اقدامی شدند و حتی از دولت و مسئولیت آنها استفاده کردند و حتی برای آنها مشکلی نبود که عناصر مسلح در مرزها و داخل منطقه بقاع و بیروت مستقر باشند و جولان دهند.


وی افزود: این توطئه هم تا 95 درصد شکست خورده و ناکام مانده است و تنها پنج درصد از باندهای تروریستی خفته و مخفی شده در لبنان باقی مانده اند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات