۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۲۵۴۵۷
رییس دانشگاه مجازی المصطفی تشریح کرد؛

فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی دانشگاه مجازی المصطفی

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) به بیان فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه مجازی المصطفی(ص) پرداخت و گفت: به سبب اختلافی که برخی از کشورها با نظام اسلامی دارند جامعه المصطفی(ص) نمی‌تواند در آنجا دانشگاه تأسیس کند، بنابراین این نهاد با راه‌اندازی دانشگاه مجازی توانسته است در بسیاری از کشوهای جهان خدمات علمی و فرهنگی ارائه دهد.
دانشگاه مجازي المصطفي  بازديد استاندار قم از دانشگاه مجازي المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی، رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، ظهر امروز در بازدید استاندار از دانشگاه مجازی المصطفی(ع) قم، با خوشامدگویی به میهمانان، به معرفی اجمالی از این دانشگاه و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی آن پرداخت و گفت: دانشگاه مجازی المصطفی(ص) با توجه به نیازهای مسلمانان جهان بیش از 12 سال است که تأسیس شده و در حال حاضر این مرکز در 19 رشته به زبان‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: این دانشگاه در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، تایلندی، فرانسه و آلمانی ارائه خدمات می‌دهد و همچنین دوره غیر رسمی و پودمانی در 6 زبان مختلف و دوره کوتاه مدت برای 16 زبان طراحی شده است.

 

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص)  عنوان داشت: در دوره آموزشی کوتاه مدت زبان فارسی این مرکز، حدود 2 هزار دانشپژوه از کشورهای مختلفی همچون روسیه و چین مشغول تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام حسینی بر ضرورت تأسیس دانشگاه مجازی اسلامی اشاره و بیان کرد: به سبب دشمنی و عناد برخی از کشورها با نظام اسلامی دارند جامعه المصطفی(ص) نمی‌تواند در آنجا دانشگاه تأسیس کند، بنابراین با این نهاد با راهاندازی دانشگاه مجازی توانسته است در بسیاری از کشوهای جهان خدمات علمی فرهنگی ارائه دهد، به گونه‌ای که 800 دانش پژوه از شیعیان کشور عربستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با اشاره رشته‌های مختلف دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، گفت: علوم قرآن، علوم حدیث، تفسیر قرآن، فلسفه قرآن، فلسفه اخلاق، مطالعات اسلامی، تاریخ تشیع از جمله رشته‌های این دانشگاه مجازی است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که کلاسهای دانشگاه مجازی المصطفی(ص) به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می شود، افزود: دانشجویان این دانشگاه می‌توانند به صورت آفلاین از پاکدست‌های صوتی، تصویری و متن درس همزمان استفاده کنند و این امکان وجود دارد بعد برگزاری دوره، امتحان برگزار شود.

 

وی با بیان این که ثبت نام دانشجویان، روند فراگیری، یاددهی و امتحانات میان ترم به صورت آنلاین برگزار می‌شود، گفت: امتحانات پایانی برای دانشجویانی که محدویت دسترسی به مراکز جامعه المطصفی(ص) دارند به صورت آنلاین و برای بقیه دانشجویان به گونه حضوری برگزار می‌شود.

 

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) به بیان فعالیت­های فرهنگی این دانشگاه پرداخت و افزود: میزگردهای فرهنگی، اعتقادی و سیاسی به صورت چند زبانه در این مرکز برگزار می‌شود و موضوعات تقریبی بین مذاهب و بین ادیان در این کنفراسها مطرح میشود.

 

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) در سال میلادی کنفراسی مجازی در این مرکز برگزار شد و کشیش‌های مختلفی از کشورهای آلمان و اتریش در این کنفراس مجازی شرکت کرده بودند.

 

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) اظهار کرد: شهر مجازی قرآن کریم و شهر مجازی زبان فارسی برای استفاده و بهرهمندی طلاب و خانواده‌های آنان از سوی مرکز تشکیل شده است./998/202/ب2

ارسال نظرات