۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۳۲۵۴۷۶

برگزاری جشن ولادت امام جواد در بیش از 200 امامزاده مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف مازندران از برگزاری جشن ویژه ولادت امام جواد(ع) در 204 امامزاده استان خبر داد.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری مراسم ویژه جشن ولادت امام جواد(ع) در 204 امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: فرهنگ‌سازی اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ ناب اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف است.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران یکی از اهداف برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی در بقاع متبرکه را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست های سازمان اوقاف در اجرای برنامه ها، بقعه محوری است.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به رویکرد سازمان اوقاف در تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، افزود: سازمان اوقاف و اداره کل اوقاف مازندران در جشن‌ها به دنبال ترسیم زندگی از دیدگاه امامان معصوم و ارائه راهکار برای زندگی اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبرمعظم انقلاب اسلامی تأکید ویژه ای به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دارند، ادامه داد: سازمان اوقاف کشور برای تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری برنامه های ویژه ای در دستور کار خود دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های علمی امام جواد(ع) در دفاع از شریعت محمدی اشاره کرد و گفت: آن امام همام با برگزاری مناظرات علمی پاسخ‌های عالمانه را به سؤالات ارائه می‌دادند و با این اقدام امامت خود را تثبیت کرده و شبهات را برطرف کردند.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که علم و محبوبیت ایشان بین مردم سبب توطئه چینی درباره شهادت امام جواد(ع) شد، گفت: حاکمان ظلم و ستم امامت را پس از امام رضا(ع) منقطع می‌دانستند که با عنایت خداوند نقشه‌های شوم دشمنان برهم ریخت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: امام جواد(ع) با علم فراوان و تبحر به شبهات و سؤالات قبل از وقوع پاسخ می‌دادند و بسیاری از شبهه‌های مسیر امامت و ولایت را برطرف می‌ساختند.

 

وی با اشاره به مقام علمی امام جواد(ع) اظهار داشت: پیروزی در مناظرات و پاسخگویی به شبهات فراوان ناظر مناسبی بر مقام علمی بالای پیشوای نهم شیعیان است.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که زندگانی امام جواد(ع) به عنوان نخستین امام جوان بهترین الگو برای نسل جوان است تا رهنمودها و آموزه‌های ایشان را در زندگی به کار گیرند، گفت: امروز نسل جوان جامعه ما نیازمند الگویی مناسب برای ادامه زندگی خود است که سیره عملی این امام جوان می تواند بهترین الگو برای نسل جوان ما باشد.

 

وی تصریح کرد: امام جواد(ع) ضمن پاسداری از حوزه‌ای که امام صادق(ع) بنیان نهاده بود، 270 شاگرد تربیت کرد که گروهی از آنان نیز از شاگردان امام هشتم شمرده می‌شدند./1317/302/ب1

ارسال نظرات