۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۲۵۴۷۸

نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش ظهر امروز در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
همکاري حوزه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسنی، مدیر مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم در نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش که  ظهر امروز در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با بیان فعالیت‌های این مرکز، ابراز داشت: یکی از کارهایی که ما انجام می‌دهیم تولید متن در قالب کتاب است و این امکان وجود دارد که بنا به نیازهای آموزش و پرورش متن تولید کند و به مخاطب هدف ارائه کند.

 

وی با اشاره به تولیدات شعر آیینی در بخش کودکان، گفت: محور دوم همکاری، نشریاتی است که ما الآن به صورت بالفعل داریم و به خاطر این که در حوزه ادبیات رشد، انحصار وجود دارد نمی‌توانیم ورود داشته باشیم؛ به نظر من باید حوزه‌هایی را در نظر بگیریم که رقابت وجود داشته باشد و این برای ارتقای کیفیت نشریات هم مفید خواهد بود.

 

حسنی با اشاره به ارتقاء کیفیت نشریه‌های حوزه هنری دفتر تبلیغات، خاطرنشان کرد: هم در بخش کودک نشریاتی از قبیل سنجاقک  و هم در بخش مخاطبان ویژه نشریه پیام زن از نشریات بی‌نظیر در کشور است که دغدغه دینی و جذابیت دارد که نیاز به حمایت بیشتر دولت دارد.

 

وی با بیان این که ما در بخش‌های هنری هم فعالیت‌هایی داشته‌ایم، اظهار داشت: یکی از حوزه‌ها تصویرگری دینی برای کودکان است که باید نشست‌هایی صورت بگیرد و کارهایی انجام شود و این شدنی است که همان‌طور که برای ماه مبارک اعزام مبلغ داریم مبلغی هم برای آموزشگاه‌ها برود و برای نقد فیلم آموزشگاه‌ها پوشش دهد.

 

معاون فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: ما اثری در رابطه با دانستنی‌های سواد رسانه تولید کرده‌ایم که به صورت تصویری و جذاب برای کودکان نکات مفید را آموزش می‌دهد؛ یکی دیگر از کارهایی که در حوزه هنری دفتر تبلیغات انجام گرفته است مجموعه خاطره نگاری تبلیغ است که خاطرات تبلیغی طلاب در آن جمع‌آوری شده است و می‌تواند برای مبلغین تازه‌کار بسیار مفید باشد.

 

وی ادامه داد: تولید مجموعه متون در حوزه ادبیات نمایشی با رویکرد دینی که  توسط خود بچه‌ها اجرا می‌شود را ما تولید کرده‌ایم که نیاز به حمایت دارد تا بتوانیم در مدارس کشور از آن استفاده کنیم.

 

در ادامه ابوذر جعفری، مدیر اداره تبلیغ نوین با بیان این که  استفاده از ابزارهای نوین تبلیغ مورد توجه دفتر تبلیغات است، گفت: در این زمینه سعی شده از طلابی که در این مسیر حرکت می‌کنند حمایت بکنیم و خوشبختانه نزدیک به 2 هزار طلبه که سابقه تبلیغ در این فضاها را دارند ساماندهی شدند و کارهایی را انجام داده‌اند.

 

وی با اشاره به فضاهای اقدام مشترک گفت: یکی از بحث‌ها بحث آموزش است که ما هم در تبلیغ نوین در موضوعات فضای مجازی، فضای رسانه‌ای و بازی‌های رایانه‌ای  وارد فضای آموزشی کوتاه‌مدت به صورت جلسه‌ای شده‌ایم و این ظرفیت دفتر تبلیغات می‌تواند  برای آموزش و پرورش کارآمد باشد.

 

جعفری سطح کار را در دو سطح دانش‌آموزی و مربیان عنوان کرد و گفت: با توجه به طیف وسیع مخاطبان آموزش و پرورش می‌توان با همکاری با دفتر تبلیغات فعالیت دانش آموزان را در فضای مجازی به سمت فعالیت‌های دینی سوق بدهیم.

 

در ادامه حجت‌الاسلام یحیی کمال، مدیرکل اداره تبلیغ دفتر تبلیغات با اشاره به این که دفتر تبلیغات در تبلیغ چهره به چهره کار زیادی انجام داده است یادآور شد: با توجه به آسیب‌های موجود در جامعه ما به این نتیجه رسیدیم که باید در تبلیغ از شیوه‌های تبلیغی نوین استفاده کنیم و اکنون بیش از 500 گروه تبلیغی را برای سراسر کشور ثبت کرده‌ایم و در سال 94 بیش از 450 گروه را در سراسر کشور اعزام کردیم.

 

وی مهم‌ترین ویژگی تبلیغ گروهی را جامعیت در تبلیغ دانست و گفت: حضور در حوزه‌های مختلف از شاخصه‌های این تبلیغ گروهی است که یکی از این حوزه‌ها مدارس هستند؛ کتابی هم منتشر شده است که ویژه تبلیغ در بیمارستان‌ها است و به نظر ما تبلیغ گروهی یکی از جدی‌ترین کارهای دفتر تبلیغات است و با همکاری آموزش و پرورش می‌توانیم گروه‌های بیشتری را به مدارس اعزام کنیم./843/203/ب2

ارسال نظرات