۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۲۵۵۹۶
امام جمعه بستان آباد:

اقتصاد مقاومتی با چشم دوختن به غربی‌ها محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضوی با تأکید بر اقدام و عمل جدی در راستای تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد مقاومتی با چشم دوختن به غربی‌ها محقق نمی‌شود.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، اظهار داشت: از الزامات عملیاتی کردن شعار سال، تمرکز و توجه به تولید و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و سرمایه‌های داخلی و هدایت آن به بخش‌های تولیدی است.


وی بازنگری در فرهنگ تولید و مصرف کشور و در جهت تقویت تولید و اشتغال کشور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در این میان، بخش تولیدی وظیفه دارد با افزایش کارایی و کیفیت کالا و خلق ارزش‌افزوده‌ی بیشتر به‌عنوان حلقه‌ اصلی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، بتواند بازار داخلی را در دست گیرد.


امام جمعه بستان آباد ادامه داد: رفع مشکلات ساختاری در اقتصاد کشور نیز مسأله‌ای است که بایستی مورد توجه قرار گیرد، دولت باید بتواند با اصلاح و حذف برخی قوانین دست‌وپاگیر و بروکراسی‌های پیچیده‌، موجبات کاهش هزینه‌ تولید و مبادلات را ایجاد کند و زمینه‌ افزایش رغبت سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه‌ تولید را فراهم آورد.


حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که حل کمبود نقدینگی در بخش تولید نیز لازمه افزایش تولید داخل و جلب اقبال مصرف کنندگان است، افزود: بخش تولید در اقتصاد دچار مشکلات فراوان و چالش‌های جدی دیگری، از جمله در زمینه‌ تأمین ارز و اعتبار نیز هست که حمایت مضاعف دولت و بانک مرکزی را در این زمینه می‌طلبد.


امام جمعه بستان آباد با تأکید بر اقدام و عمل جدی دولت و مجلس در راستای تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد مقاومتی با چشم دوختن به غربی‌ها محقق نمی‌شود، واردات کالاهایی که مشابه ایرانی آن تولید می‌شود سبب ایجاد ضرر در روند تولید کشور خواهد شد.


وی تنوع در صادرات کالاهای ملی، همراهی مردم، آگاهی دادن به جامعه و مردمی‌سازی اقتصاد، هماهنگی میان دولت و مجلس و همچنین کاهش وابستگی به نفت را از دیگر راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شروعی برای «اصلاحات عمیق اقتصادی» کشور است.


حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است که اگر در گذشته به انتظارات رهبری اهتمام بیشتری می‌شد، اکنون اقتصاد ما آسیب کمتری را تجربه کرده بود و مسائل تحریم و غیرتحریم تأثیری در اقتصاد کشور نداشت./935/302/ب3

ارسال نظرات