۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۲۵۶۰۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی:

ورود نامزدهای انتخاباتی به مساجد برگزار کننده اعتکاف ممنوع است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عظیمی گفت: رویکرد اعتکاف در سال جاری تبیین اندیشه و آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و مدافعان حرم است.
اعتکاف

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که 131 مسجد در استان میزبان معتکفان است، اظهار داشت: از این تعداد در 31 مسجد تبریز و 77 مسجد شهرستان های استان مراسم اعتکاف برگزار می شود.

 


وی با اشاره به تعداد مساجد میزبان معتکفان خواهر و برادر خاطرنشان کرد: 25 مسجد برای خواهران و 6 مسجد برای برادران در تبریز میزبان معتکفان است و در شهرستان ها هم 49 مسجد برای خواهران و 28 مسجد برای برادران به صورت مجزا و 23 مسجد مشترک نیز در نظر گرفته شده است.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی با بیان این‌که رویکرد اعتکاف در سال جاری تبیین اندیشه و آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و مدافعان حرم است، تصریح کرد: حلقه‌های معرفت، قرآن در زلال اعتکاف، گفتمان‌های دینی، سخنرانی، مداحی، دعا خوانی از جمله برنامه‌های مهم اعتکاف در مساجد است.

 


حجت الاسلام عظیمی افزود: ارائه الگوهای اسلامی و عمل و ترویج فرهنگ دینی یک وظیفه خطیر است، چون اکنون دشمنان به دنبال از بین بردن فرهنگ اسلامی و روحیه انقلابی اند. دشمنان با هراس از پیام ظلم ستیزی حضرت امام حسین(ع)، در حال نفوذ در هیأت‌های مذهبی هستند تا این فرهنگ را تبدیل به یک تفریح کنند.

 


وی یکی از فرصت‌های لازم برای مقابله با دشمنان و بیمه سازی جامعه را برگزاری سنت حسنه اعتکاف دانست و گفت: امسال با توجه به این‌که پس از چند روز از پایان سنت حسنه اعتکاف، دومین مرحله انتخابات مجلس برگزار خواهد شد، از ورود نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی به مساجد جهت تبلیغ، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 


حجت الاسلام عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تعریف درستی از نشاط معنوی در جامعه ارایه نشده است، ابراز کرد: نتوانسته‌ایم الگوی صحیحی از شادی در جامعه  مطرح کنیم و باید نشاط را در جامعه ترویج داده شادی و نشاط اصولی و منطقی مشروع و مقبول را گسترش دهیم و این نقیصه وجود دارد که در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است.

 

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین افکار عمومی درباره خطرات نفوذ فرهنگی اظهار داشت: برای جلوگیری از نفوذ دشمن، باید با آگاهی دادن به مردم، توجه و ادامه خط امام راحل و پیروزی از ولایت فقیه راه را برای نفوذ دشمن سد کنیم./935/302/ب1

ارسال نظرات