۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۲۵۶۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

تحقق شعار سال مهم‌ترین وظیفه نهادهای دولتی و غیردولتی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: با توجه به شرایط حساس کشور تحقق شعار سال مهم‌ترین رسالت همه نهادها اعم از دولتی و غیر دولتی و فرهنگی و دینی است.
حجت الاسلام سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در جمع کارکنان آستان مقدس قم با بیان این که وقتی رهبر معظم انقلاب یک سال را نام گذاری می‌کنند وظیفه همه نهادها اقدام و عمل برای تحقق آن شعار است، گفت: با توجه به وضعیت معیشتی مردم و مشکلات خانواده های محروم و دهک های فقیر جامعه در سال جاری تمامی نهادها موظف به اقدام و عمل در حوزه اقتصاد و تحقق تولید ملی هستند.


وی افزود: بعضی از نهادها به این علت که وظیفه آنها دینی یا فرهنگی است در زمنیه تحقق شعار سال کار چندانی انجام نداده و تنها به برگزاری چند همایش اکتفا می کنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: با توجه به افزایش فاصله طبقاتی و مشکلات مردم به ویژه در مناطق روستایی و استان های محروم نهادهای دینی و فرهنگی نباید به بهانه این که وظیفه آنها اقتصادی نیست از عمل در این زمینه شانه خالی کنند بلکه باید در کنار سایر نهادها آستین همت را برای کمک به چرخ اقتصاد بالا بزنند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که آستان حضرت معصومه(س) هم با توجه به حوزه های فعالیت خود در تحقق شعار سال مشارکت محوری خواهد داشت، گفت: متولیان نهادهای دینی با دعوت مردم به مشارکت در حوزه سرمایه گذاری در عرصه تولید ملی و ترغیب مردم به مصرف کالاهای داخلی می‌توانند نقشی محوری در تحقق شعار سال داشته باشند.


وی افزود: چرخ های اقتصاد با واردات از کار باز می ایستند و تکیه بر توانمندی های داخلی و حمایت از نیروی کار با سرمایه و ایجاد فرصت تولید مهم ترین راهبرد تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد خودکفای ملی در سطح کشور است.


تولیت آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر شناخت مقام حضرت معصومه(س)، گفت: اگر خادمان بانوی کریمه شخصیت ایشان را به خوبی بشناسد خواهند توانست در خدمت به آل الله و تحقق هدف اهل بیت(ع) نقش راهبردی داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: برای این که در دنیا و آخرت دچار خسارت نشویم، باید در کنار اقدامات عملی، باور های معرفتی و اعتقادی را در خود تقویت کنیم که شناخت شخصیت حضرت معصومه(س) به طور کامل بخشی از این باورهای اعتقادی را تشکیل می دهد.


وی خدمت در آستان حضرت معصومه(س) را نیازمند معرفت داشتن به آن حضرت دانست و افزود: ما باید معتقد باشیم خادم کریمه اهل بیت هستیم، نه کارمند و احساس نوکری در یک دستگاه با احساس کارمند بودند، تفاوت های زیادی دارد.


تولیت آستان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: انجام وظیفه در عرصه کارمندی، با آیین نامه ها و شرح وظایف سامان می گیرد ولی نوکری و خادمی با این قبیل ابزارهای اداری تحقق نمی یابد و این مسئله باید به عنوان باوری عمیق در دل و جان ما جای داشته باشد.


وی با تأکید بر این که باید معرفت ما نسبت به مقامات و جایگاه حضرت معصومه(س) زیاد باشد تا در عرصه خادمی بتوانیم موفق باشیم، یادآور شد: شایسته است زیارت نامه حضرت معصومه (س) که از امام معصوم نقل شده است، تفسیر شده و در اختیار خادمان قرار گیرد تا بتوانند رسالت خادمی خود ر ا با شناخت شخصیت بانوی کریمه(س) به درستی و خوبی انجام دهند./968/پ203/ب2

ارسال نظرات