۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۲۵۷۸۵

سمینار «قرآن و پدیده‌های جغرافیایی» در یمن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه شهر «اب» یمن، سمیناری با موضوع «پدیده‌های جغرافیایی در قرآن» برگزار کرد.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشگاه شهر «اب» یمن، سمیناری با موضوع «پدیده‌های جغرافیایی در قرآن» را با نظارت طارق المنصوب، رییس دانشگاه و به همت گروه جغرافیای دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار کرد و در آن پدیده‌های جغرافیایی در قرآن کریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در افتتاحیه این سمینار، «منیر العریقی»، رییس دانشکده ادبیات دانشگاه «إب»، ضمن سخنانی بر اهمیت برگزاری این‌گونه فعالیت‌ها تأکید و از تلاش‌های گروه جغرافیای این دانشکده برای پرداختن به این موضوعات ارزشمند تمجید کرد.

 

«عزی العقاب»، رییس گروه جغرافیا دانشکده ادبیات دانشگاه «إب» نیز گفت: این سمینار در راستای برنامه‌های این گروه‌ برای بهره‌مندی از تجربیات اساتید و صاحب‌نظران متخصص در این حوزه و تبیین پدیده‌های جغرافیایی موجود در آیات قرآن برگزار شد.

 

«مصعب الراوی»، از اساتید حاضر در این سمینار نیز، نمونه‌ایی از پدید‌ه‌های جغرافیایی موجود در قرآن را ارائه داد و در ادامه، اساتید و کارشناسان حاضر در این سمینار درباره موضوعات مختلف در این حوزه بحث و تبادل‌نظر کردند.

 

گفتنی است، دانشگاه «إب» یمن در سال 1996 میلادی تأسیس شده و پنجمین دانشگاه دولتی این کشور محسوب می‌شود، این دانشگاه در حال حاضر، عضو اتحادیه دانشگاه‌های عربی، اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های جهانی و همچنین عضو شورای عربی برای تبادل آموزش دانشجویان دانشگاه‌های عربی است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات