۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۳۲۵۸۸۶
آیت الله اراکی:

تشیع انگلیسی اهداف استکبار جهانی را دنبال می کند/ عاقبت کسانی که در برابر دشمن سکوت می کنند همانند مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اوج جلوه ماهیت علوی را استکبار ستیزی دانست و گفت: کسانی که در لباس روحانیت هیچ کلمه‌ای علیه دشمنان بالاخص انگلیس، آمریکا و اسرائیل صحبت نمی‌کنند عاقبتشان همانند مستکبران است زیرا وظیفه هر مسلمانی دفاع از مسلمین در برابر ستمگران است.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شامگاه سی و یکم فروردین ماه در نشست بررسی تشیع انگلیسی ـ اسلام آمریکایی که در مجموعه حوزه هنری برگزار شد با اشاره به چالش مبارزه فکری جریان‌های اسلامی با تشیع انگلیسی گفت: تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی اهداف جهان استکبار را دنبال می‌کنند چنانچه در گذشته شاهد ایستادگی جریان اصیل علما و رهبران دینی با هدایت امام راحل و همراهی مقام معظم رهبری و دیگر روحانیون در مقابله با اسلام امریکایی بودیم اما امروز شاهد استفاده‌ تشیع انگلیسی از ابزارهای جنگ نرم هستیم که این مقوله در حال حاضر تبدیل به چالش بزرگ مبارزات فکری علیه تشیع انگلیسی شده است.

 

وی اظهار داشت: تشیع انگلیسی اهداف استکبار جهانی را دنبال می‌کند و هرجا انحرافی پدید بیاید با تمام توان از ابزارهای جنگ نرم استفاده می‌کند تا بتواند آسیب بیشتری بزند، همانطور که اسلام آمریکایی نیز با پوشش اسلام‌گرایی و در واقع خط گیری از وهابیت سعی در ایجاد تفرقه میان جهان اسلام را دارد.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، انقلاب اسلامی ایران را محصول قیام حسینی خواند و گفت: یکی از اهداف تشیع انگلیسی ایجاد تشیع خالی از محتوا، فکر و دارای احساسات واهی است که ثمره‌ی آن نادیده گرفتن اصول دین و گرفتاری در شور بدون شعور است که به تعبیری شبیه به امام بی امت می‌ شود.

 

وی افزود: جریان تشیع انگلیسی بعداز سقوط حکومت صدام و با هدف نفوذ در جامعه ایران و عراق بخاطر ترس از وحدت میان مسلمانان شروع به تکاپو کرد که مهمترین الویت آن ایجاد تشیعی خالی از محتوا و ترویج تشیع نمایی در لباس اسلام برای تغییر ماهیت ظلم ستیز و عدالت خواه تشیع حقیقی است که مهمترین میراث سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اوج جلوه ماهیت علوی، استکبار ستیزی است و کسانی که در لباس روحانیت هیچ کلمه‌ای بر علیه دشمنان بالاخص انگلیس، آمریکا و اسرائیل صحبت نمی‌کنند عاقبتشان همانند استکبارگران است زیرا وظیفه هر مسلمانی است که در برابر ستمگران از دیگر مسلمین دفاع کند.

 

وی درباره نگاه ملی به این مسئله نیز گفت: ما می خواهیم ملتی باشیم که روی پای خود می‌ایستد و باید در برابر رفتار مستکبران در مقابله با ایران شاهد حمایت و پشتیبانی مردم در تمامی جبهه‌ها از دولت اسلامی باشیم همانطور که سید الشهدا (ع) با ایستادگی در برابر استکبار سیره رسول الله (ص) و اسلام ناب را احیا کرد.

 

آیت الله اراکی با اشاره به هم پیمانی عربستان با استکبارگران ابراز داشت: امروز آل سعود جزو مشکلات جهان اسلام است و با همراهی استکبار اقدام به ترور و به شهادت رساندن عالمان حامی وحدت اسلامی و در نقطه مقابل آن ارائه امکانات مالی و رسانه‌ای به وهابیت می‌ کند.

 

وی افزود: خطر جریان تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی بسیار بیشتر از فرقه بهاییت بوده که نیازمند حرکتی حسینی و ایجاد یکپارچی در سایه‌ی حکومت اسلامی است/9599/پ202/ج1

ارسال نظرات