۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۲۵۹۴۷
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل:

قربانی تروریسم اروپایی هستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: امروز ما قربانی تروریسم اروپایی هستیم و تروریسم از اروپا سرمنشا می گیرد.
بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار جعفری، رییس گروه مذاکره کننده سوریه، امروز در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی یورونیوز گفت: امروز ما قربانی تروریسم اروپایی هستیم و تروریسم از اروپا سرمنشا می گیرد.


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: ما امروز پدیده جدیدی داریم که آن را تروریسم اروپایی می نامیم، آنها (اروپایی ها) تا پیش از آن مدعی بودند که تروریسم عربی ـ اسلامی است.


وی افزود: ما امروز قربانی تروریسم اروپایی هستیم که از ایتالیا، آلمان، اسپانیا، لندن، پاریس و بروکسل سر منشا می گیرد.


یورونیوز از رییس گروه مذاکره کننده سوریه پرسید پس شما معتقدید که اروپایی ها تروریسم را تسهیل و حمایت می کند؟


بشار جعفری در پاسخ گفت: البته، دولت های اروپایی عبور این تروریست ها را از کشورهای خود برای ورود به عراق و سوریه تسهیل می کنند.


دیپلمات سوری افزود: بسیار دشوار است که بپذیریم تروریست ها پاریس، لندن، بروکسل یا بوستون و استرالیا را برای رسیدن به سوریه، بدون ویزا و پاسپورت ترک کنند؛ بدون ثبت مشخصات از ده ها کشور بگذرند و از طریق (مرز) اردن و سوریه و یا (مرز) ترکیه و سوریه وارد سوریه شوند.


یورونیوز از وی پرسید بنابراین شما این کشورها را به حمایت از تررویسم متهم می کنید؟


بشار جعفری در پاسخ گفت: هر تروریستی که از اروپا می آید، فرانسوی، انگلیسی، بلژیکی، اسپانیایی و یا ایتالیایی باشد، دولت های آنها مسؤول هستند.


مذاکره کننده ارشد سوریه اظهارداشت: هر تروریستی که به کشور ما وارد شود، دولت کشور متبوع وی مسؤول است؛ زمانی که نخست وزیران انگلیس، فرانسه و استرالیا به تروریست هایی که از این کشورها به سوریه آمده اند، هشدار می دهند که حق شهروندی آنها را پس خواهند گرفت، بدین معنی است که این دولت ها تروریست ها را به ماندن در سوریه و بازنگشتن به اروپا تشویق می کنند.


وی تاکید کرد که اگر کشورهای غربی واقعا خواهان توقف حملات تروریست ها در سوریه و عراق هستند، باید مانع گسیل این افراد از کشورهای اروپایی به منطقه شوند.


بشار جعفری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: هر نیرو، دولت و یا قدرتی که ما را در جنگ علیه تروریسم کمک می کند، در مسیری آشکار و در هماهنگی با ارتش و دولت سوریه بوده و ما از این همکاری ها استقبال می کنیم.


وی افزود: حال این متحدان از جمله روسیه، ایران و حزب الله با تروریسم در سوریه مقابله می کنند و همکاری آنها با موافقت و درخواست دولت سوریه بوده است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات