۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۲۵۹۶۱
آیت الله مجتهد شبستری:

ارتقای سلامت عمومی نیازمند تلاش و عزم همگانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به توصیه های دین مبین اسلام به مسأله سلامت، گفت: ارتقای سلامت عمومی نیازمند عزم تمام نهادها و به ویژه خود مردم است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذر بایجان شرقی پیش از ظهر امروز در مراسم آغازین هفته سلامت در تبریز با اشاره به اهمیت مسأله سلامت در حیات یک جامعه، اظهار داشت: ارتقاء سلامت عمومی نیازمند عزم تمام نهادها و به ویژه خود مردم است.


وی با بیان این‌که دین مبین اسلام سلامت جسم را یک نعمت بزرگ می داند، ابراز داشت: سلامت جسم شرط انجام صحیح تمام فعالیت های بشری است، توجه به سلامت جسم انسان ها یک ضرورت انکارناپذیر است.


امام جمعه تبریز با اشاره به توصیه های دین مبین اسلام درباره حفظ سلامت، خاطرنشان کرد: دین اسلام بهترین و دقیق‌ترین سفارش ها را برای حفظ سلامت انسان برای بشریت ارائه داده است، این میزان توصیه ها نشان از توجه دین اسلام به سلامت جسم انسان دارد.


وی ورزش و تحرک را یکی از مهم‌ترین شیوه های حفظ سلامت در انسان دانست و ابراز داشت: اغلب کسالت ها و بیماری ها متأثر از عدم تحرک است، ورزش برای همه به ویژه برای نسل جوان لازم است و سبب رشد عقلی و جسمی انسان می شود.


عضو خبرگان رهبری شنا و تیر اندازی را از توصیه های دین اسلام برای ورزش و تحرک دانست و ادامه داد: راز سلامتی توجه به آموزه های دین اسلام است، دین مبین اسلام برای حفظ سلامتی توصیه های ارزشمند و والائی دارد.


وی با اشاره به جایگاه ورزش در حوزه شرع و عقل و لزوم آن برای سلامت جسم و روح انسان، تصریح کرد: ورزش سبب سلامت جسم و روح انسان خواهد شد و نشاط را برای انسان به دنبال خواهد داشت.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ارزش و گستره مسأله سلامت در حیات بشری، ابراز داشت: اقتصاد، امنیت، فرهنگ و ایمان یک جامعه در گرو نعمت سلامت است که یکی از عوامل آن برای یک جامعه ورزش صحیح توأم با اخلاق است./854/202/ب2

ارسال نظرات