۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۲۵۹۶۶
آیت­الله نوری ­همدانی:

انقلابی اسلامی ایران معادلات سیاسی مستکبران را بر هم زد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت ­الله نوری ­همدانی شناخت انقلاب، ارکان و پایه­ها، ثمرات، اصول و خطوط قرمز را ضروری دانست و گفت: انقلاب اسلامی هدیه­ای از جانب خداوند متعال است و باید در حفظ آن کوشا باشیم.
 با آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله حسین نوری ­همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار امام جمعه شهر لار شیراز و برخی از خیرین این شهر، ضمن خیر مقدم و اعیاد ماه رجب خاطرنشان کرد: روز 31 رجب روز بسیار مبارکی است و در طول تاریخ کسی با این فضیلت به دنیا نیامده که در خانه خدا متولد شده باشد و این فضیلت و ارزش منحصر به حضرت علی(ع) است.

 

این مرجع تقلید به بیان روایتی از پیامبر(ص) در وصف امیرمؤمنان پرداخت و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص)  فرمودند اگر تمام دریاها مرکب، تمام درختان قلم، تمام جن­ها نویسنده و تمام انسان­ها حساب­گر باشند، فضایل و مناقب حضرت علی(ع) را نمی­توانند شمارش کنند؛ در روایت دیگری فرمودند اگر علم حضرت آدم(ع)، صبر حضرت نوح(ع)، شجاعت حضرت ابراهیم(ع) و زهد حضرت موسی(ع) همه در حضرت علی(ع) جمع است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به نقش انقلاب در بر هم زدن معادلات سیاسی مستکبران اشاره و تصریح کرد: شناخت انقلاب نیاز امروز است و در تاریخ زندگی ما انقلابی در ایران به وقوع پیوست که انقلابی مکتبی، دینی و مذهبی است که تحولی در کل جهان ایجاد کرد؛ انقلابی اسلامی ایران معادلات سیاسی مستکبران را بر هم زد.

 

وی به لزوم حفظ انقلاب پرداخت و گفت: شناخت انقلاب، ارکان و پایه­ها، ثمرات، اصول و خطوط قرمز آن بر ما لازم است و باید در نگهداری آن بکوشیم و انقلاب اسلامی هدیه­ای از جانب خداوند متعال است.

 

حضرت آیت­الله نوری­همدانی یادآور شد: خدا در قرآن می­فرماید آنچه به شما داده­ایم با قوه و قدرت آن را نگاه دارید؛ نتایجی که انقلاب به آن نائل شد در دیگر حوادث تاریخی ایران نبوده است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به سابقه مردم شهر لار خاطرنشان کرد: مردم متعهد لار را زیارت کردم و مردم این شهر سابقه درخشانی در تاریخ دارند؛ حجت­الاسلام موسوی خرم، امام جمعه شهر لار که به این شهر آمده­اند، از اهالی محترم لار تقاضا می­کنیم که قدر این نعمت را بدانند و با ایشان که امتحان خود را پس داده اند، همکاری کنند و ایشان یک نقطه­ای بسیار درخشان و تأثیرگذار هستند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم درباره نعمت سلامتی اظهار داشت: صحت و سلامت یک نعمت بزرگی است که هیچ موضوعی در این دنیا بدون مقدمه به وجود نمی­آید و خدا این عالم را عالم اسباب و علل قرار داده و انسان باید سعی کند خود را سالم نگه دارد که عقل سالم در بدن سالم است.

 

وی درباره امنیت تصریح کرد: انسان سالم است که می­تواند خدماتی را داشته باشد؛ خداوند دو نعمت به انسان ها داده و تا وقتی که است، مردم قدر آن را نمی دانند که صحت و سلامت یکی از آنها است و انسان که ییمار شود، به نعمت سلامتی پی می برد؛ اگر اختلالی در امنیت کشور پیش آید، انسان قدر امنیت را خواهد فهمید.

 

حضرت آیت­الله نوری ­همدانی گفت: امروزه مسؤولان بهداشت، مسؤولان خدمتگذاری هستند؛ امنیت ایران درخشان است و وقتی امنیت سایر کشورها از جمله عراق، سوریه، بحرین، لبنان و غیره را مشاهده می­کنیم، هیچ جا امنیتی به اندازه ایران را ندارد؛ چرا که قوای نظامی و انتظامی به اندازه ای قوی هستند که در مقابل دشمن ایستاده­اند./822/پ202/ج

ارسال نظرات