۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۳۲۶۰۱۰
وزیر صنعت لبنان:

عدم پذیرش آوارگان سوری به دلیل مشکلات مالی است

خبرگزاری رسا ـ یک مقام مسؤول در لبنان تاکید کرد که با وجود آمار بالای بیکاری در لبنان، پذیرش آوارگان سوری تنها بر دامنه مشکلات ما می افزاید.
الحاج حسن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین الحاج حسن، وزیر صنعت و کشاورزی لبنان در همایش "افق های جدید در مسؤولیت پذیری اجتماعی شرکت های سرمایه گذار" گفت: برای رهایی از مشکلات اقتصادی کشور در وهله اول باید نظام اقتصادی مبتنی بر یک قانون محکم استوار شود.

 

وی افزود: عنصر اخلاق در نظام اقتصادی کنونی لبنان به فراموشی سپرده شده و باید در کنار وجود این عنصر، یک استراتژی مقتدارانه با چشم اندازی معین برای کشور ترسیم تا از سطح بحران کنونی کاسته شود.

 

این مقام مسؤول در لبنان ادامه داد:  اتحادیه اروپا از لبنان می خواهد که برای آوارگان سوری فرصت شغلی ایجاد کند اما ما با وجود اینکه برای بهبود وضعیت معیشت آوارگان، کمال همکاری را  داریم، پیش از آن باید راه حلی برای رفع مشکل بیکاری در کشور اندیشده شود.
 
وزیر صنعت لبنان در پایان تاکید کرد: جنگ در سوریه نزدیک به 12 میلیارد دلار به لبنان خسارت وارد کرده که این میزان بدون محاسبه آسیب ها و خسارت های بیکار شدن جوانان لبنانی است. به همین میزان کسری بودجه در کشور وجود دارد و پذیرش آوارگان سوری تنها بر دامنه مشکلات ما می افزاید./1321/ب903/د

ارسال نظرات