۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۳۵

نگاهی به فعالیت های پایگاه مرکز تبیین و ترویج سند چشم انداز بیست ساله

رسا، سرویس فرهنگی ـ پایگاه مرکز تبیین و ترویج سند چشم انداز تنها پایگاهی است که در فضای مجازی به تبیین سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران می پردازد.
نگاهی به فعالیت های پایگاه مرکز تبیین و ترویج سند چشم انداز بیست ساله

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، پایگاه مرکز تبیین و ترویج سند چشم انداز به تبیین سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در دنیای مجازی می پردازد.


این پایگاه از چند بخش اصلی سند چشم انداز، اخبار، پاسخ به سؤالات و معاونت‌ها تشکیل شده است.


در بخش سند چشم انداز، متن سند چشم انداز به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی قرار داده شده است.


همچنین، فرهنگ نامه، قوانین و مقررات، اقتصادی، بین الملل، علمی، فناوری و فرهنگی، اجتماعی از زیر مجموعه های بخش سند چشم انداز است.


در بخش معاونت ها به معرفی معاونت های مرکز تبیین و ترویج سند چشم انداز و معرفی محصولات آن پرداخته شده است.


آینده پژوهی، بین الملل، تبلیغات، پژوهش و تفکر خلاق از معاونت های این مرکز است که هر کدام به فراخور وظیفه خود به تبیین و ترویج سند چشم انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 می‌پردازد.


در بخش اخبار پایگاه، آخرین اخبار مرتبط با سند چشم انداز قرار داده می شود. بخش های مسابقه، عضویت در سایت، نظرسنجی، خبرنامه و حدیث روز دیگر بخش های این پایگاه را تشکیل می دهد.


همچنین در بخش روز شمار، زمان باقیمانده از پایان سند چشم انداز بیست ساله نمایش داده می شود.


در بخشی از متن سند چشم انداز می خوانیم: «با اتکال به قدرت لایزال الهی و در پرتو ایمان و عزم ملی و کوشش برنامه‌ریزی شده و مدبرانه‌ جمعی و در مسیر تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی‌، در چشم‌انداز بیست ساله، ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌الملل.»


گفتنی است، سند چشم‌انداز بیست ساله‌ جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی؛ در تاریخ 13 آبان 1382 از سوی رهبر معظم انقلاب به سران قوای سه‌گانه ابلاغ شد.


پایگاه مرکز تبیین و ترویج سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران را می‌توان از نشانی اینترنتی http://www.iri1404.ir  مشاهده کرد.

ارسال نظرات