۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۲۲۷۰۰
با مديريت راديو معارف؛

كارگروه رسانه‌اي طرح شبهات ديني در رسانه ملي برگزار شد

نشست هم انديشي شوراي معارف با حضور برخي از اساتيد فرهيخته حوزه تاريخ ، علوم و تفسير قرآن كريم و اصحاب رسانه در راديو معارف قم برگزار شد.
کار گروه رسانه

به گزارش خبرگزاری رسا، مجتبي تونه‌اي مدير راديو معارف در اين نشست كه در آستانه  فرخنده زاد روز اميرمؤمنان(ع) برگزار شد با اشاره به فراگير شدن شبهات ديني به ويژه شبهات قرآني در سپهر رسانه‌اي و ضرورت ورود رسانه ملي در دفاع از ساحت قرآن كريم گفت: گرچه ما در راديو معارف براي طرح و دفع شبهات به مدل هايي رسيده‌ايم اما همچنان اين مقوله نيازمند هم‌انديشي است تا بتوانيم از تمام  قالب ها و فرم‌هاي رسانه‌اي براي  شبهه‌زدايي بهره بگيريم.

 

حجت الاسلام  رضايي اصفهاني ربيس مدرسه عالي قرآن و حديث جامعه المصطفي العالميه نيز با اشاره به شيوع و فراگير شدن شبهات قرآني گفت: مسأله شناسي 30 عنوان موضوع براي رساله در مدرسه عالي قرآن و حديث جامعه المصطفي العالمية(ص)  و تدوين عنوان 15 عنوان پايان نامه ناظر به شبهات قرآني  در كنار جلسات هفتگي دار القرآن علامه طباطبايي و جلسات ماهانه نهاد  ظرفيت مهيايي براي برخورد جدي با شبهات قرآني است آماده است  اما  الان وقت آن رسيده كه رسانه ديني راديو معارف به عنوان يك رسانه تخصصي ديني عهده دارتاسيس كارگروه رسانه‌اي  پاسخ به شبهات ديني باشد.

 

حجت الاسلام ملكي مدير مركز تخصصي تفسير حوزه علميه ضمن يادآوري آسيب‌هاي طرح شبهه در صدا و سيما و تفاوت مخاطبان صدا با سيما گفت: برخورد فعال  در حوزه علوم قرآن بايد يك اصل قلمداد شود و نبايد در برخورد با شبهات برخورد منفعلانه داشته باشيم و اين در صورتي محقق مي شود كه رسانه ديني راديو معارف و سيماي قرآن عهده دار كار رسانه‌اي باشند.

 

حجت الاسلام بهجت پور ربيس پزوهشكده دانشنامه‌نگاري پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي نيز با  اذعان به جايگاه رسانه به ويژه راديو معارف در تبيين علوم و دفع شبهات گفت: با مديريت  و هم افزايي مي توان تهديد ها را مديريت و به فرصت تبديل كرد. اين كه با شيوع شبهه مراكز به توليد علم و انتشار علوم قرآن مي انديشند خود فرصت است اما در طرح شبهات بايد سهم شبهات  در رسانه اي شدن و نوع پرداختن به شبهات مورد توجه قرار گيرد.

 

حجت الاسلام بهجت پور افزود شوراي علمي رصد  در كنار كارگاه رسانه اي با مديريت راديو معارف مي تواند  توان پاسخ گويي مخاطبان به شبهات را افزايش دهد.

 

حجت الاسلام قنادي مدير اداره مشاوره نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها نيز با اشاره به تجارب نهاد در تشكيل جلسات از ظرفيت برخي از اساتيد و دانشجويان خوش ذوق و توانمند در پاسخ به شبهات خبر داد و گفت تصحيح اعتقاد،  اصلاح رفتار و توانمند سازي  مخاطبان در تحليل شبهات بايد هدف طرح شبهات در رسانه باشد و اين مهم دركارگروه بايد مد نظر باشد.

 

حجت الاسلام جلالي نماينده سيماي قرآن با اشاره به وجود بيش از 20 مركز پاسخ گويي به پرسش ها و شبهات ديني  از ايجاد برنامه «عيار » و « پرسمان » در سيماي قرآن خبر داد و بر استفاده از تمام ظرفيت ها براي دفه شبهات  جديد تأكيد كرد.

 

حجت الاسلام لطفي نياسر مدير كل صدا و سيماي مركز قم نيز جايگاه راديو سراسري معارف و سيماي قرآن را در رسانه ملي و همچنين توان توليد انيميشن در صدا و سيماي قم را يادآور شد و افزود اين امكان فني در كنار ظرفيت علمي حوزه علميه مي‌تواند  ظرفيت فعالي را در تبيين علوم و معارف قرآن داشته باشد لذا  به عنوان وظيفه طلبگي و كار جهادي، كار گروه تخصصي طرح شبهات ديني در رسانه ملي  را با همكاري اساتيد  و مراكز فعال در راديو  سراسري معارف تاسيس مي‌كنيم./998/102/ب2

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات