۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۴۲۲۷۷۴
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

افزایش فعالیت‌های پژوهشی طلاب ضرورت امروز حوزه‌های علمیه است

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: افزایش فعالیت‌های پژوهشی و ارتقای کار فکری طلاب از ضرورت‌ها و نیازهای اساسی حوزه‌های علمیه در جامعه کنونی است.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به روند رو به رشد مدارس علمیه استان از نظر آموزشی، فرهنگی و تهذیبی، اظهار کرد: امسال طلاب حوزه‌های علمیه خراسان شمالی بالاترین میزان ممتازی را در بین طلاب مدارس علمیه استان‌های سه‌گانه خراسان کسب کرده‌اند.

 

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی در جمع طلاب و روحانیان این استان، افزود: رهبری در این دیدار در مورد خراسان شمالی و ظرفیت‌های آن فرمودند که اینجا جایگاهى است که یک حوزه‌ علمیه‌ کامل، با سطوح عالى درسى و با کیفیتِ خوب می‌تواند فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: این فرموده رهبر معظم انقلاب نشان‌دهنده توانمندی‌ها و استعدادهای ویژه طلاب این استان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تهذیبی و اعتقادی است.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش شمار طلاب ممتاز در مدارس علمیه استان ستودنی است، خاطرنشان کرد: با وجود این اگر بنا داریم طلاب بتوانند در آینده جامعه اسلامی در زمینه‌های اجتماعی و اخلاقی تأثیرگذاری و نقش مناسبی داشته باشند لازم است افزون بر یادگیری و تعمیق آموخته‌های دینی، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای نیز در بحث‌های پژوهشی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه استعدادهای مورد نظر رهبری در مورد خراسان شمالی اکنون به منصه ظهور رسیده است، گفت: در آینده نیز شکوفایی استعدادهای بالقوه طلاب مهم‌ترین اولویت حوزه‌های علمیه استان است ازاین‌رو طلبه‌ها باید تلاش کنند با جهش علمی و پویایی مناسب به نقطه مطلوب مورد نظر رهبری در این زمینه دست یابند.

 

وی با تأکید بر ارتقای فعالیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه استان، تصریح کرد: افزایش فعالیت‌های پژوهشی و ارتقای کار فکری طلاب از ضرورت‌ها و نیازهای اساسی حوزه‌های علمیه در جامعه کنونی است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به لزوم ارتقای روزبه‌روز کیفیت و کمیت حوزه علمیه استان، ادامه داد: باید طلاب حوزه‌های علمیه در هر سطحی که هستند خود را بیش از پیش با پژوهش مأنوس کرده و انجام فعالیت‌های پژوهشی در سبد روزانه آن‌ها قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون مؤفقیت‌های طلاب و مدارس علمیه استان چشمگیر بوده است، اضافه کرد: با وجود این مؤفقیت‌ها، باید بدانیم که برای تحقق فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب و رسیدن به نقطه مطلوب مورد نظر معظم‌له باید طلاب و مدارس علمیه خراسان شمالی در زمینه‌های آموزشی، تهذیبی و پژوهشی کار جهادی و انقلابی انجام دهند.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امروز رسالت خطیری بر عهده طلاب و حوزه‌های علمیه و روحانیان گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: باید همه طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیان با رویکرد مأموریت‌گرایی و مطلوب‌خواهی به دنبال ایفای نقش و وظیفه خود به بهترین نحو ممکن باشند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه طلاب جوان باید در کنار علم‌آموزی به تهذیب نفس و اخلاص در عمل نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: حوزه علمیه میراث ماندگار ائمه اطهار (ع) بوده و به همین دلیل نیز فعالیت در حوزه، افتخار و حرکت در مسیر ائمه معصومین (ع) است.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان‌های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./302/9314/ب1

ارسال نظرات