۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۲۲۸۲۴
فضل الله:

گفتمان اسلامی عقل محور جایگزین گفتمان افراط گرایی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت تاکید کرد که اختلافات مذهبی، سیاسی و طایفه ای هیچ نتیجه و فایده ای جز ویرانی ونابودی امت اسلام در بر ندارد.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان با شرکت در نشستی علمی مذهبی که در کویت برگزار شد، گفت: گفتمان اسلامی بر مبنای عقلانیت و وحدت باید جایگزین گفتمانی شود که در مسیر تفرقه افکنی و افراط گرایی شکل گرفته است.

 

وی افزود: حامیان اندیشه افراطی به دنبال بازگرداندن کینه های مدفون در تاریخ هستند و با این کار آینده امت اسلام را به مخاطره کشیده اند.

 

فضل الله تاکید کرد: اختلافات مذهبی و سیاسی و طایفه ای هیچ فایده و نتیجه ای در برندارد و تنها بر دشمنی ها و کینه ها دامن زده و شهرها و کشورها را نابود می کند.

 

امام جمعه بیروت به اقدامات خصمانه برخی کشورهای عربی علیه امت اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: برخی از سردمداران کشورهای عربی به دنبال تقسیم منطقه بر اساس خواسته های استعمارگران هستند و در همین راستا از هرگونه ایجاد در گیری و فتنه افروزی حمایت می کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: سخن از وحدت اسلامی نباید در حد یک شعار باقی بماند بلکه باید در عرصه عملی شاهد وحدت مسلمانان باشیم؛ چرا که تنها وحدت اسلامی منسجم بین مسلمانان است که می تواند نقشه های و فتنه های دشمنان اسلام را خنثی کند./1321/ب902/د

 

ارسال نظرات