۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۲۸۹۶
رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد؛

رقابت ۱۸ کاندیدا در آذربایجان شرقی برای کسب ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی

شبستری گفت: در مرحله دوم از انتخابات 18 کاندیدا برای کسب 9 کرسی باقیمانده استان در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند که آذربایجان شرقی بیشترین تعداد کاندیدا را در مرحله دوم دارد.
سعید شبستری

سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح فرآیند برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در استان پرداخت و اظهار داشت: 18 کاندیدا برای کسب 9 کرسی باقیمانده استان در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند که آذربایجان شرقی بیشترین تعداد کاندیدا را در مرحله دوم دارد.
 
شبستری با بیان این که 1850 شعبه اخذ رأی در استان، آرای مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس را جمع‌ آوری می‌کنند، افزود: بیش از 30 هزار نفر اعم از عوامل اجرایی، نظارت و نیروهای انتظامی مسؤولیت برگزاری این مرحله از انتخابات را در استان بر عهده دارند.
 
رییس ستاد انتخابات استان از توزیع ملزومات شعب و تعرفه‌های رأی بین حوزه‌های انتخابیه خبر داد و گفت: فرمانداران و هیأت‌ های اجرایی شهرستان‌ ها آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات هستند.
 
وی با بیان این که تبلیغات کاندیداهای راه‌یافته به مرحله دوم تا ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه 9 اردیبهشت مجاز است، افزود: انتظار داریم افرادی که نامزد ورود به مرکز قانون‌گذاری هستند قانون را رعایت کرده و برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند.
 
شبستری با بیان این که تبلیغات برای رقابت سالم است، ادامه داد: هدف ما برگزاری صحیح انتخابات است و مردم نیز تحرکات نامزدها و میزان پای‌بندی آنها به قانون را رصد می‌کنند.
 
رییس ستاد انتخابات استان در باره شرایط رأی‌ دهندگان در مرحله دوم انتخابات نیز با بیان این که رأی‌ دهندگان در روز رأی‌ گیری باید 18 سال تمام داشته باشند، گفت: افراد واجد شرایط در مرحله دوم فقط در همان حوزه‌ای می‌توانند رای دهند که در مرحله اول رای داده‌اند؛ ضمن این که رأی‌ اولی‌ها و کسانی که در مرحله اول شرکت نکرده بودند در هر حوزه‌ای می‌توانند رأی دهند.
 
وی درباره روند برگزاری مرحله دوم انتخابات نیز گفت: در این مرحله در تمامی حوزه‌های انتخابیه از دستگاه‌های احراز هویت استفاده خواهد شد که روند برگزاری انتخابات را تسهیل خواهد کرد.
 
شبستری همچنین گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس برای نخستین بار کابین‌های مخصوص رأی‌ نویسی در شعب اخذ رأی شهرستان تبریز تعبیه شد که در مرحله دوم نیز از این کابین‌ها استفاده خواهد شد.

 

گفتنی است، مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه 10 اردیبهشت همزمان در شش حوزه انتخابیه و 11 شهرستان استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود./935/302/ب2

ارسال نظرات