۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۲۲۹۵۱
در نشست خبری وزرای خارجه ایران و مقدونیه مطرح شد؛

تشکیل کمیته ویژه برای صیانت از حقوق ایران در آمریکا

محمدجواد ظریف گفت: دولت بنا دارد با تشکیل کارگروه ویژه ای از تکرار اقدامات دادگاه های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند.
ظریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری محمودجواد ظریف وزیر امور خارجه و نیکولا پوپوسکی وزیر امور خارجه مقدونیه پیش از ظهر امروز در محل وزارت خارجه برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست محمدجواد ظریف با اشاره به سابقه روابط ایران و مقدونیه، گفت: پس از تحریم ها بنا را بر این موضوع گذاشته ایم تا روابط خود را با مقدونیه گسترش دهیم و بر همین اساس برای اولین بار سفر وزیر خارجه مقدونیه به کشور ایران صورت گرفته است.

 

وی افزود: در این سفر در خصوص گسترش روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تفاهم نامه هایی امضا شده است تا بر اساس آن بتوانیم روابط خود را در حوزه های مختلف گسترش دهیم.

 

ظریف در خصوص اقدامات خصمانه اخیر آمریکا در خصوق برداشت غیر قانونی از حساب های ایران، تصریح کرد: قطعا دولت آمریکا مسوول این اقدامات است و ایران نیز مراتب اعتراض خود را به جان کری ابلاغ کرده است، اما باید دید چرا اقداماتی صورت گرفته است که اموال ایران با وجود سیاست های خصمانه آمریکا در آن کشور وجود داشته است.

 

ظریف ادامه داد: ایران قطعا کارگروهی را تشکیل خواهد داد تا بر اساس آن اقداماتی که اخیرا صورت گرفته است تکرار نشود و حقوق ایران نیز باز پس گرفته است.

 

ظریف بیان داشت: ما به طور کل دادگاه های آمریکا را دارای وجاهت قانونی نمی دانیم و بر همین اساس تلاش می کنیم تا از طرق دیگر از آمریکا ادعای خسارت کنیم.

 

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست رسانه ای نیکولا پوپوسکی ضمن ابراز رضایت از سفر خود با اشاره به سطح روابط ایران و مقدونیه، بیان داشت: قطعا تلاش داریم روابط خود را با ایران افزایش دهیم و در سطوح مختلف اهداف خود را پیش ببریم.

 

وی در خصوص وضعیت آوارگان حاضر در مرزهای کشورهای اروپایی نیز ، ابراز داشت: باید به دنبال راه حلی باشیم تا وضعیت پناهجویان سر و سامان بگیرد، امروز آوارگان سوری، عراقی و چند کشور دیگر برای یک زندگی بهتر به سمت اروپا گسیل می کنند و همین موضوع از وجوه مختلف کشورهایی همچون مقدونیه را دچار مشکل کرده است./۸۵۶/پ202/ج

ارسال نظرات