۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۲۳۲۳۲
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

ارتقای مباحث علمی و معرفتی با ارزش ترین نیت برای وقف است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: درحالی که کمک به فقراء و بیماران از جمله کارهای خیر و پسندانه است اما وقف در راستای ارتقای علم و معرفت از جایگاه بالاتری نسبت به سایر موضوعات برخوردار است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در همایش استانی جایزه بنیاد البرز با اشاره به آیات قرآن کریم، اظهار داشت: اعمال و آثار اعمال انسان در پرونده وی ثبت می شود.

 

وی ادامه داد: شخصی که اموال خود را وقف می کند، آثار آن موقوفه تا سال‌ های سال برای وی ثبت شده و انسان می تواند حتی پس از مرگ نیز از اجر و پاداش آن بهره مند باشد که بنیاد موقوفه فرهنگی البرز مصداق بارز آن است.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به نیت موقوفه البرز که امور علمی و نخبه پروری است، گفت: علم آموزی در دین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و در هیچ مکتبی همچون دین اسلام به امر تعلیم و تعلم تأکید نشده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه معجزه پیامبر اکرم(ص) از جنس علم است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم مسأله علم را قبل از مسأله خلقت بیان می کند که نشان دهنده جایگاه علم است به گونه ای که خود قرآن به قلم و آنچه که نوشته می شود قسم یاد می کند.

 

وی مباحث علمی را از موارد بسیار خوب برای وقف برشمرد و افزود: در حالی که کمک به فقراء و بیماران از جمله کارهای خیر و پسندانه است اما وقف در راستای ارتقاء علم و معرفت از جایگاه بالاتری نسبت به سایر موضوعات برخوردار است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان حاضران را به بهره مندی از ایام ماه رجب دعوت کرد و گفت: همان گونه که امیرمؤمنان(ع) در روایات بسیار تأکید کرده اند، از دنیا دوستی و حب دنیا بپرهیزید.

 

گفتنی است، همایش جایزه بنیاد البرز امروز به منظور تجلیل از 100 دانش آموز نخبه آذربایجان غربی به همت بنیاد موقوفه فرهنگی البرز با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش استان در ارومیه برگزار شد.

 

در این همایش دانش آموزان نخبه آذربایجان غربی در رده های مختلف تحصیلی با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان استانی تجلیل شدند./936/202/ب2

ارسال نظرات