۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۲۳۲۹۷
دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:

سلسه همایش های «فاطمه بانوی مهر، ام ابیها» در ۱۱ کشور جهان برگزار شد

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان از برگزاری سلسله همایش های «فاطمه بانوی مهر، ام ابیها» در 11 کشور جهان در فرودین ماه سال جاری خبر داد.
حضرت زهرا

طوبی کرمانی، دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که یکی از مهم ترین اهداف اتحادیه جهانی زنان مسلمان معرفی الگوهای اسلامی با دیدگاه تقریبی به تمامی بانوان در سراسر جهان است، گفت: در همین راستا اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اعزام مبلغ به 11 کشور جهان اقدام به معرفی الگوهای سبک زندی حضرت زهرا(س) کرده است.

 

وی با بیان این که متأسفانه در جامعه جهانی امروز به شدت حقوق زنان مورد تعرض قرار گرفته و زن نقش خود را در اجتماع به عنوان مادر و تربیت کننده نسل ها از دست داده است، افزود: امروز جوامع غربی زن را به یک ابزار و کالا برای دستیابی به منافع خود تبدیل کرده اند.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان تصریح کرد: امروز نقش زن به عنوان مادر در حال فراموش شدن است و سرمایه داران غربی نه تنها در جوامع غربی بلکه در جوامع اسلامی با مشغول کردن زن به انواع بی بندباری و آرایشها او را از رسالت مادری و همسری دور کرده اند تا به این ترتیب با از بین رفتن الگوی های تربیت مادران در جهان اسلام، کشورهای اسلامی هم مانند جوامع غربی یوغ بردگی سرمایه داران را به گردن کنند.

 

خانم کرمانی با تأکید بر این که غرب به دنبال استثمار جوامع مختلف است، گفت: امروزه سردمداران غربی برای این که سایر جوامع را استثمار کنند با نیروهای نظامی و جنگ سخت این کار را انجام نمی دهند بلکه با برنامه ریزی راهبردی در زمینه زن و خانواده این کار را انجام می دهند.

 

وی افزود: غرب سعی می کند با اختلاط زن و مرد و نابود کردن کانون خانواده در یک جامعه، مردم آن جامعه به ویژه نسل جوان را سرگرم امیال مادی کرده و وقتی فرد سرگرم امیال مادی شد دیگر توجهی به سیاست های استعماری ندارد و حتی غربیان را با آغوش باز پذیرفته و رابطه با غرب را چیز زیبایی می داند.

 

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان این که متأسفانه امروزه زنان جامعه اسلامی درباره اعتقادات خود سست شده اند و همین موضوع زمینه افزایش مشکلات اجتماعی و اخلاقی را در کشورهای اسلامی فراهم کرده است، اظهار کرد: با وجود این که دشمنان اسلام تاکنون ضربه های زیادی در زمینه زن و خانواده به جوامع اسلامی وارد کرده اند، باز هم دیر نشده و با معرفی الگوهای برتر اسلامی به زنان می توان با افزایش هجمه های فرهنگی دشمن مقابله کرد.

 

کرمانی با تأکید بر این که در همین راستا اتحادیه جهانی زنان مسلمان اقدام به معرفی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی جهانی زنان در کشورهای اسلامی کرده است، گفت: سعی شده مبلغان دینی به کشورهایی اعزام شوند که از نظر فرهنگی بیشتر تحت هجمه غرب هستند و با توجه به این که امسال یک سال فاطمی بود، اتحادیه جهانی زنان مسلمان به صورت سلسله وار و در طول یک ماه اقدام به برگزاری نشست های «فاطمه بانوی مهر، ام ابیها» برای بانوان جهان اسلام کرد.

 

وی افزود: کشورهای لبنان، افغانستان، سوریه، بحرین، کویت، پاکستان، الجزایر، لندن و انگلستان میزبان  این نشست های فاطمی بودند. 

 

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان یادآور شد: همزمان با این 11 کشور در پنج استان مرزی هم به صورت همزمان سلسله نشست های فاطمی برای بانوان شیعه و اهل سنت برگزار شد که استقبال خوبی از این برنامه ها صورت گرفت و باید یادآور شد که این نشست ها و برنامه ها در تمام طول سال از سوی اتحادیه جهانی زنان مسلمان در داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد./968/302/ب2

ارسال نظرات