۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۲۳۳۱۴
جمعیت علمای مسلمان لبنان تأکید کرد؛

عربستان به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه نیست

جمعیت علمای مسلمان لبنان تاکید کرد که نقض آتش بس در سوریه از سوی گروه های تکفیری حمایت شده از ریاض نشانگر این است که مخالفان هیچ گاه به دنبال حل مسالمت آمیز مشکلات نیستند.
جمعیت علمای مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای مسلمان لبنان در پایان نشست دوره ای خود، با صدور بیانیه ای به اقدامات خصمانه دشمن صهیونیستی علیه جهان اسلام و مسلمانان اشاره و بیان کرد: منطقه ما همچنان در تنگنایی است که رژیم ستمگر صهیونیستی به بهانه بهار عربی ایجاد کرده است.

 

در این بیانیه آمده است: هر روز بر عمق این تنگنا افزوده می شود و تنها راه خروج از آن اعتقاد و باور نسبت به این مساله است که تنها دشمن ما صهیونیسم است و تمام مشکلات کنونی و درگیری ها را می توان با گفت‌وگو حل کرد و ادامه درگیری ها تنها به سود رژیم صهیونیستی تمام می شود.
 

 

این جمعیت تاکید کرد: دولت باید برای حل مشکلات متعدد مردم در زمینه مسایل اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی چاره ای بیندیشد و نباید تمام امور را به انتخاب رییس جمهور معلق کرد. حال که دولت قادر به انتخاب رییس جمهور نیست کشور نباید تعطیل شود.

 

جمعیت علمای مسلمان در ادامه بیانیه خود به مساله فلسطین اشاره و بیان کرد: گروه های مختلف فلسطینی و جوانان مقاوم فلسطین باید بر دامنه اقدامات خود علیه رژیم صهیونیستی بیفزایند. تنها راه حل مشکل فلسطین کنار گذاشتن اختلافات داخلی بین گروه های فلسطینی و از سرگیری فعالیت سازمان آزاد سازی فلسطین است.

 

اعضای این جمعیت تصریح کردند: باید با همکاری گروه های فلسطینی از خونریزی در اردوگاه های آوارگان فلسطینی از جمله اردوگاه عین الحلوة در منطقه یرموک سوریه جلوگیری شود و این گروه ها نگذارند که اعضای تروریستی تکفیری در اردوگاه نفوذ کنند.
 

 

در پایان بیانیه این جمعیت به بحران سوریه اشاره شده و آمده است: آنچه روشن است اینکه گروه های تکفیری و ریاض به دنبال حل مسالمت آمیز بحران سوریه نیستند؛ چرا که آتش بس را نقض کرده و مجددا در منطقه زینبیه دست به اقدامات جنایتکارانه زدند. این مساله نشان می دهد، تنها با کسانی باید از حل سیاسی مشکل صحبت کرد که این مفهوم را پذیرفته باشند./1321/ب902/د

 

 

ارسال نظرات