تشکیل تیم خادمان رسانه ای امام رضا
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین نشست هم اندیشی مدیران و اصحاب رسانهخراسان رضوی با محمدامین توکلیزاده، مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی با هدف ایجاد انسجام و وحدت رویه در میان اصحاب رسانه و ارائه راهکار عملی در راستای ارتقای کمی و کیفی ارتباط رسانهها با مجموعه آستان قدس رضوی برگزارشد.
توکلیزاده در این نشست با اشاره به حوزههای متنوع فعالیت آستان قدس رضوی، تصریح کرد: طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات گستردهای در حوزههای مختلف از جمله فرهنگی تبلیغی، علمی، پژوهشی، پزشکی، اقتصادی و ... در مجموعه آستان قدس رضوی انجام شده و ظرفیتهای کم نظیری نیز شکل گرفته است. اما متاسفانه آنگونه که شایسته بوده، این خدمات در میان افکار عمومی منعکس نشده که این امر از حلقهای مفقوده میان اصحاب رسانه و مجموعه آستان قدس رضوی حکایت دارد.
خادمان رسانه ای رضوی
وی با تأکیدد بر اهمیت ارتباط دوسویه و تعامل سازنده میان افکار عمومی و آستان قدس رضوی، گفت: محترم دانستن افکار عمومی مقدمه ارتباط تعاملی و پاسخگویی و شفافسازی مانع ایجاد شبهات است. حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مقام تولیت آستان قدس رضوی یک فرصت برای اصحاب رسانه و فرهنگ است. ابعاد شخصیتی ایشان در حوزههای مدیریتی، علمی و فقهی و به ویژه صبغه فرهنگی و رسانهای ایشان این فرصت را فراهم میکند که اهالی هنر و رسانه بتوانند رابطه نزدیک و صمیمی با آستان قدس داشته باشند.
وی در ادامه ضمن دعوت از تمامی فعالان رسانههای گروهی برای پیوستن به خادمین رسانهای حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: خادمی به آستان حضرت رضا (ع) منحصر در شکلهای فعلی نیست و به فراخور تخصصها و مهارتها امکان خدمت به امام رضا فراهم است، از این رو از تمامی دست اندرکاران و اصحاب رسانه کشور دعوت میکنم تا به مجموعه خادمین رسانهای حرم مطهر رضوی بپیوندند و ما را در آشنایی هرچه بهتر اقشار مختلف جامعه با آستان قدس رضوی و توسعه و نشر فرهنگ رضوی یاری کنند.
نقطه نظرات اهالی رسانه
در ادامه این نشست تنی چند از مدیران رسانههای گروهی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با تعاملات رسانهای آستان قدس رضوی پرداختند.
براساس این گزارش ارتباط ضعیف با افکار عمومی، وجود محدودیت برای بانوان خبرنگار، تشکیل اتاق خبر در حرم مطهر رضوی، انتقاد از فرایندهای زمانبَر در روابط عمومی آستان قدس رضوی و برخی ناهماهنگیها در زمینه حضور اهالی رسانه در حرم رضوی، بیان چالشهای پیش روی آستان قدس رضوی، نبود سیاست گذاری ارتباطی، برگزاری مستمر جلسات هم اندیشی، وجود دیوار بلند بی اعتمادی میان مردم و آستان قدس رضوی، افزایش درگاههای رسانهای از جمله نقطه نظرات مطرح شده در این نشست بود.
مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز در پایان این نشست، ضمن تقدیر از مدیران رسانه به دلیل صراحت بیان و طرح نکات ارزشمند و نقد دلسوزانه ابراز کرد: امیدواریم این تعامل از طریق ارتباطات مجازی و حقیقی مداومت داشته باشد و به خدمات بهتر برای مردم و زائران منجر شود.
وی با اشاره به اقدامات اخیر آستان قدس رضوی در حمایت از پنج قلوههای مشهدی، عیادت از جانباز مدافع حرم و بازدید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد، تصریح کرد: بخشی از اهداف انجام اینگونه اقدامات، فرهنگسازی و نمادسازی است از این طریق میتوانیم ذهن مدیران و مسؤولان را معطوف موضوعات مهم و اساسی کشور بنماییم. کار فرهنگی و فرهنگ سازی به نماد نیاز دارد و چه بهتر که این نماد به بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) منتسب باشد.
توکلیزاده افزود: بدیهی است که آستان قدس رضوی به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات فرهنگی و محرومیتهای اقتصادی نیست، اما تلاش میکند با پرچمداری این حرکت، سایر خیرین، نهادها، سازمانها و مسئولان را به همیاری و همراهی دعوت کنیم.
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت تبدیل محرومیت زدایی به یک گفتمان در سطح جامعه و به ویژه مسؤولان، گفت: آستان قدس رضوی بر اساس رهنودهای مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت محترم آستان قدس رضوی تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می گیرد./101/1308/ب1