۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۲۳۳۳۶
عضو شورای عالی فضای مجازی:

فضای مجازی فرصتی برای جذب جوانان به دین است

عضو و مشاور شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اينكه در فضاي ديني متاسفانه مطالب بدون آرايش‌هاي جديد فقط انتقال صرف داده مي‌شود، گفت: اگر در فضاي مجازي به اين شكل عمل كنيم نسل جوان را از دست مي‌دهيم.
سیاهکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، لطف الله سياهكلي عضو و مشاور شورای عالی فضای مجازی ظهر امروز در دومين جشنواره رسانه هاي علوي با محوريت غدير، امامت و ولايت اميرمومنان(ع) كه در مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي برگزار شد با بيان اينكه فضاي مجازي لا مكاني و لا زماني است اظهار داشت: ما به سوي فضاي مجازي حركت مي‌كنيم و در اصل فاصله‌ها از بين رفته است.

 

وي در ادامه افزود: در فضاي مجازي آن چيزي كه مهم است كاربر و محتوای آن مي‌باشد، بدين ترتيب در فضاي مجازي شناخت انسان‌ها خيلي راحت است، اما در این بین محتوا در اين فضاها خيلي خدمات ارائه مي‌دهد چون اگر خالي از محتوا باشد كسي به سوي آن نمي‌رود.

 

سياهكلي با بيان اينكه در فضاي مجازي نرم افزاري مثل گوگل به راحتي با يك موتور جستجو بهترين خدمات را ارائه مي‌دهد يادآور شد: در اين شرايط كاربر نياز به نوآوري دارد پس بايد برنامه‌ها جديد، شگفت انگيز و سوددار باشد همان چیزی كه گوگل در حال انجام آن است، پس آنچه در اين فضا مهم است گيرنده و فرستنده است که بايد خوب عمل كنند.

 

عضو و مشاور شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اينكه در فضاي ديني متاسفانه مطالب بدون آرايش‌هاي جديد فقط انتقال صرف داده مي‌شود خاطر نشان كرد: اگر در فضاي مجازي به اين شكل عمل كنيم نسل جوان را از دست مي‌دهيم، در فضاي مجازي سايت‌هاي خوب كم داريم در حالي كه دشمنان عالي بر اين موضوع دقت مي‌كنند.

 

وي در ادامه افزود: امروزه تحول در فرهنگ به شكل آگاهي، دانش، باورها، عقايد و ارزش ها، اخلاق، نمادها، نشانه، آداب و رسوم، نگرش و فرهنگ چندلايه در حال شكل‌گيري است پس بايد از متن و ادبيات صرف خارج شویم، يعني اگر مطالب را مي‌خواهيم بگوييم بايد از لإيه‌ها و نشانه‌ها و نمادها استفاده كنيم تا اثرات خودش را در لايه‌هاي زيرين بگذارد.

 

سياهكلي با بيان اينكه يوتويوپ براي هر توليد از سوی 9 گروه حمايت مي‌شود تاكيد داشت: در اين شرايط بايد يك كار تركيبي داشته باشيم كه يك طرف آن اين علائم باشند و بعد بتوانيم مخاطب آن را متناسب با محيط مورد نظرش وفق دهيم.

 

وي در پايان گفت: فرهنگ ديداري به تازگي شكل گرفته كه در آينده به آن خواهيم رسيد چون امروزه در رابطه با آن كار زيادي انجام مي‌شود، امروزه به صورت نوشتاري با هم ارتباط داريم اما در آينده با ديدن هرچيزي آگاهي پيدا مي‌كنيم./202/816/ب1

ارسال نظرات