۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۲۳۳۵۹
به همت ستاد اقامه نماز؛

نخستین جشنواره «نماز» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نخستین جشنواره شعر و خاطره‌نویسی با موضوع نماز در خراسان شمالی از سوی این ستاد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری نخستین جشنواره شعر و خاطره‌نویسی نماز در استان خبر داد و افزود: این جشنواره به مناسبت ماه‌های پربركت رجب و شعبان به همت ستاد اقامه نماز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اکنون فراخوان این جشنواره منتشر شده است، اظهار کرد: جشنواره مزبور در بخش شعر در قالب آزاد و با موضوعات آزاد با محوریت نماز برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر ادامه داد: همچنین بخش خاطره‌نویسی این جشنواره نماز نیز شامل موضوعاتی چون اولین نماز، نماز و خانواده من، نماز در مدرسه، نماز صبح، نماز و دانشگاه و غیره است.

 

به گفته رییس ستاد اقامه نماز استان مواردی چون «نماز، شکوه جوانی، شروع»، «نماز، باوری برای بهتر زیستن و بهتر بودن»، «نماز، خشوع قلب و سازندگی نفس» و «نماز، زیباترین عرصه بندگی» از دیگر موضوع‌های نخستین جشنواره شعر و خاطره‌نویسی نماز در استان خراسان شمالی محسوب می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: باید خاطرات ارسالی به این جشنواره حداكثر در 20 سطر و در یك برگ A4 به صورت تایپ شده ارسال شده و فایل متنی خاطره ارسالی نیز در قالب یک CD به همراه اثر ارسال شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در زمینه‌های ادبی شعر و خاطره، با موضوع آزاد و با محوریت نماز تا تاریخ بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری به نشانی بجنورد، میدان بازرگانی، بلوار جانبازان، جنب اداره كل حج و زیارت استان، ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی بفرستند و یا از طریق پست الكترونیكی به نشانی:setadnb@gmail.com ارسال کنند.

 

 وی گفت: در آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر و خاطره‌نویسی نماز در استان خراسان شمالی از برگزیدگان و دارندگان آثار برتر با اهدای لوح و جوایز ارزشمندی قدردانی شده و همچنین آثار برگزیده نیز به صورت یک کتاب چاپ و منتشر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر در ادامه از برگزاری مسابقه «پله‌های آسمانی» به همت ستاد اقامه نماز استان خبر داد و افزود: مسابقه پله‌های آسمانی از سری برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز است كه با همكاری آموزش و پرورش استان با هدف ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین نوجوانان و ارتقاء سطح معلومات دینی و مذهبی دانش آموزان درزمینهٔ فریضه نماز برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در مسابقه مزبور به دنبال ارتقای دانسته‌های دانش‌آموزان درزمینهٔ‌ اسرار، احکام، فلسفه و برکات نماز هستیم، اضافه کرد: مسابقه پله‌های آسمانی به صورت شهرستانی برگزار شده و در هر شهرستان نیز پس از برگزاری آزمون از دو نفر برتر هر مدرسه با اهدای لوح و هدایایی قدردانی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر خاطرنشان کرد: در این طرح فرهنگی از ابتدای آغاز سال تحصیلی هرماه دو بروشور در مورد نماز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و دانش‌آموزان با مطالعه این بروشورها در فاصله زمانی مشخص اقدام به تکمیل پاسخنامه کرده و پاسخنامه تکمیل‌شده را به مدارس خود تحویل می‌دهند.

 

وی در ادامه گفت: با وجود استقبال مناسب دانش‌آموزان از طرح‌های فرهنگی مرتبط با نماز، متأسفانه اکنون مدارس خراسان شمالی با کمبود نمازخانه مستقل روبرو هستند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با اقدام مناسب نهاد آموزش و پرورش، امسال کمبودها درزمینهٔ نمازخانه مدارس استان جبران شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات