۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۲۳۴۲۴

اعلام آمادگی عربستان برای افتتاح سفارت خود در تل آویو

یکی از افسران بازنشسته عربستان سعودی تاکید کرد که اگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح صلح عربی موافقت کند، ریاض حاضر است سفارت عربستان را در فلسطین اشغالی افتتاح کند.
اسرائیل و عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انور عشقی، یکی از افسران بازنشسته عربستان سعودی در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الجزیره قطر در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چند سال بعد شاهد بازگشایی سفارت عربستان در تل آویو باشیم، اظهار داشت که شما می توانید این سوال را از آقای نتانیاهو بپرسید. اگر او حاضر به پذیرش طرح صلح عربی و اعطای حقوق فلسطینیان باشد، عربستان کار احداث سفارت خود در تل آویو را آغاز خواهد کرد.

 

عشقی حتی پا را فراتر گذاشت و تصریح کرد که ما دوست نداریم اسرائیل در منطقه منزوی باشد.

 

در همین راستا، یک شبکه تلویزیونی این ژنرال سعودی و دولت عربستان را به بی توجهی به مشکلات فلسطینیان متهم کرد و گفت: شما حاضر هستید در یمن دست به عملیات نظامی بزنید، اما حتی یک بار هم اقدامی در راستای حمایت عملی از فلسطینیان ساکن غزه در جریان بمباران های رژیم صهیونیستی انجام نداده اید.

 

ژنرال بازنشسته سعودی در پاسخ به این انتقاد ادعای عجیبی مطرح کرد و گفت: من به ایرانی ها گفتم که شما به فلسطینی ها سلاح می دهید، اما ما به آنها پول می دهیم. وقتی ما به آنها پول می دهیم، امیدواریم که آنها به خوبی زندگی کنند، اما شما به آنها سلاح می دهید تا خودشان را نابود کنند.

 

عشقی در پاسخ به این سوال هم که فکر می کنی فلسطینی ها با شنیدن این سخنان تو درباره بنیامین نتانیاهو که وی رهبری قوی و واقع گراست، چه احساسی پیدا می کنند؟» تصریح کرد که «من درباره رهبر قوی و واقع گرا حرف زدم، اما این بدین معنا نیست که وی در برابر عرب ها قوی است، بلکه در داخل کشور خودش قوی است.

 

گفتنی است که عشقی 73 ساله رییس مرکز مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه و مشاور سابق بندر بن سلطان، شاهزاده سعودی و سفیر سابق این کشور در آمریکا است و در ماه ژوئن در جریان کنفرانس روابط خارجی با دوری گولد، مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی دست داده بود./994/ب102/د

ارسال نظرات