۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۲۳۵۷۶
استاد دانشگاه:

توسعه ملی بدون همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت امکان‌پذیر نیست

استاد دانشگاه گفت: توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران بدون همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت امکان‌پذیر نیست.
دهقانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین دهقانی فیروزآبادی پژوهشگر معاونت پژوهش‌های سیاست خارجی و استاد دانشگاه در خصوص روابط بین‌الملل پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس، که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: این همایش یکی از دستاوردها و برآیند همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت بود و امیدواریم که به دستاوردهایی منتهی شود که متناسب با سال جاری و شعار آن باشد.

 

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران بدون همدلی و هم‌زبانی ملت و دولت امکان‌پذیر نیست افتخار ما است که طی سال گذشته از دو حوزه ملت و دولت حمایت و تشویق داشتیم.

 

فیروزآبادی افزود: پاسداشت خلیج‌فارس پاسداشت یک روز یا پهنه آبی نیست بلکه پاسداشت ملتی است که افتخارات فراوانی دارند، کلمه خلیج‌فارس صرفاً مربوط به قومیت فارس نیست بلکه به همه ملت ایران از همه نژادها تعلق دارد به همین دلیل این پاسداشت اهمیت دارد.

 

وی با اشاره به اهداف این همایش گفت: تشویق و ترغیب همه اقشار ملت در کمک به توسعه پایدار منطقه و استان‌های مجاور خلیج‌فارس از جمله اهداف این همایش است، خلیج‌فارس نماد صلح‌دوستی ملت ایران و نخستین نقطه مواجهه ایرانیان با استعمار نوین و اخراج پرتغالی‌ها و نماد استعمارزدایی از ملت ایران است.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری مراسم ضمن ارائه پیشنهاد‌های خود عنوان کرد: تصویب زنگ خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از زنگ‌ها در مدارس می‌تواند بسیار به ماندگاری نام خلیج‌فارس کمک کند درس خلیج‌فارس در کتاب‌های مدارس در کنار سایر دروس تا با هویت میراث کشور خود اشدا شوند.

 

دهقانی فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: نام‌گذاری برندهای ملی به نام خلیج‌فارس، تأسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اختصاص جایزه ملی خلیج‌فارس برای هنرمندان استادان، فعالان و نویسندگان که به این مسأله اهتمام دارند، بورس تحصیلی خلیج‌فارس به‌ویژه برای استان‌های کنار خلیج‌فارس از جمله اقداماتی است که می‌تواند در ماندگاری نام خلیج‌فارس تأثیرگذار باشد./202/807/ب1

ارسال نظرات