۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۴۲۳۶۹۰
 امام جمعه بندرعباس:

تحقق اقتصاد مقاومتي نیازمند تفسیر صحيح فرهنگ كار است

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر تفسیر فرهنگ كار در فضاي كار نه در فضاي ميز، گفت: تحقق شعار امسال در صورت شكل‌ گيري اين عناصر محقق مي‌شود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس امروز پنجشنبه در نشست با تشكل هاي كارگري و كارفرمايي استان به مناسبت گراميداشت هفته كاروكارگر با كار توليدي و تقويت فرهنگ كار را از نياز امروزی جامعه دانست و گفت: همه بايد در جهت اصلاح فرهنگ كار تلاش كنند زيرا شغل به معناي پشت ميز نشيني منحصر نمي شود.

 

وی با تاکید بر تغییر نوع نگرش دانش آموختگان دانشگاهي نسبت به كار افزود: علم براي تسلط بر طبيعت نه فرار از طبعيت كار است.

 

امام جمعه بندرعباس، با تاکید بر تفسیر فرهنگ كار در فضاي كار نه در فضاي ميز بیان داشت: پيام رهبري در شعار سال درصورت شكل‌ گيري اين عناصر محقق مي‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه كار كردن دو نوع سود و نتيجه دارد تصریح کرد: يكي سود مادي كه دنياي انسان را آباد مي كند و ديگري اجر و مزد معنوي كه آخرت آدمي را در برمي گيرد؛ بنابراين اسلام همه را به كار و تلاش امر مي كند.

 

آيت الله نعيم آبادي از زمين كشاورزي، صنايع دستي و كوچك، دريا و صنايع دستي به عنوان مزيت هاي استان ياد كرد كه مي توان با بهره ‌گيري صحيح از اين داشته‌ ها، از ديگران بي نياز بود.

 

مديركل تعاون، كار ورفاه اجتماعي هرمزگان نيز در اين نشست با بيان اينكه بيشتر جمعيت استان، مخاطب وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي هستند عنوان کرد: ساماندهي و نظارت بر تشكل هاي كارگري و كارفرمايي، پيشگيري از حوادث، صيانت از نيروي كار، رسيدگي به دعاوي كارگران، تنظيم بازار كار، تشكيل و نظارت بر تعاوني ها، امور بيمه اي و بسياري ديگر را از جمله وظايف اين اداره كل برشمرد.

 

وی ابراز داشت: با اجراي فرمان هاي رهبر فرزانه انقلاب در اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي كه در اين برهه از زمان بهترين راهكار براي حفظ عزت و استقلال و پيشرفت كشور عزيز است همه بايد دست به دست هم داده و با تلاش، اقدام و عمل اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي را پي گيري كنيم.

 

سلیمی در پايان به ارائه گزارشی مختصر از اقدامات و عملكرد مجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مدت خدمتگزاري دولت يازدهم تاكنون پرداخت./202/851/ب1

ارسال نظرات