۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۲۳۷۱۶
وزیر کشور:

امیدواریم در مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، قانونی و باشکوه باشیم

آغاز اخذ رای انتخابات دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزیر کشور اعلام شد.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی، پیش از ظهر امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور برای دور دوم انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی حاضر شده و در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم که به یاری خداوند در این مرحله نیز انتخاباتی سالم قانونی و باشکوه برگزار کنیم.

 

وی با تشکر از مردم ایران برای شرکت در مرحله اول انتخابات عنوان کرد: مرحله اول انتخابات با حضور پرشور و مصمم مردم در پای صندوق‌های رای، در فضایی سالم، قانونی و همراه با نشاط سیاسی برگزار شد.

 

رحمانی فضلی ضمن ابراز خرسندی از تأیید شدن انتخابات مرحله اول در تمام شعب، اظهار داشت: در انتخابات مرحله اول تمام شعب هنگام اجرا و نظارت، حقوق سیاسی مردم در عرصه واگذاری و جابجایی قدرت در قالب مردم‌سالاری دینی از طریق انتخابات را بار دیگر در دنیا نشان دادند.

 

وی با تشکر از همه کسانی که طی مرحله اول و دوم در حوزه اجرا، نظارت، همکاری امنیتی و نظامی و تبلیغاتی تلاش داشتند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که انتخابات امروز نیز که در 55 حوزه انتخاباتی و در 121 شهر برگزار می‌شود وضعیت 68 کرسی باقیمانده نیز مشخص شود.

 

وزیر کشور اعلام کرد: اخذ رای از ساعت 8 صبح امروز در تمامی شعب آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت اما اگر در برخی استان‌ها یا شعب نیاز باشد مدت زمان اخذ رای را تمدید خواهیم کرد که این موضوع به وسیله وزارت کشور و شورای نگهبان به استان‌ها اعلام خواهد شد.

 

رحمانی فضلی با درخواست از مردم مبنی بر اینکه در ساعات اولیه در پای صندوق‌های رای حاضر شوند،‌ گفت: امیدواریم در این مرحله نیز مردم با شکوهی همچون مرحله اول در پای صندوق‌های رای حاضر شوند،‌ ما همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا فردا شنبه 8 صبح نتایج اعلام شود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره دخالت برخی مسؤولان دولتی در جریان انتخابات،‌ عنوان کرد: درباره انتخابات مرحله نخست از سوی برخی کاندیداها تخلفاتی گزارش شده بود که هیات‌های اجرایی نظارت به همه آنها رسیدگی کردند، بعد از صحت ابلاغ انتخابات اگر مواردی باشد که بر چگونگی روند انتخابات تاثیرگذار باشد ما و شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم،‌ تا امروز مدرکی مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی دولتی در انتخابات تخلفی داشته باشند به دست ما نرسیده است.

 

وزیر کشور درباره رد صلاحیت یکی از منتخبان مجلس دهم بعد از اعلام نتایج بیان داشت: ما درباره این موضوع با شورای نگهبان اختلاف نظر داشتیم که نامه‌ای با مستندات حقوقی به شورای نگهبان و سران قوا  ارسال کرده و اعلام کردیم که نمی‌شود بعد از اتمام شمارش آراء و انتخاب فرد او به مجلس راه پیدا نکند،‌ اگر چه شورای نگهبان اعتقاد دارد که با استفاده از ظرفیت نظارت استصوابی این کار شدنی است،‌ اما امیدواریم که با توجه به این مستندات یک بازنگری از سوی شورای نگهبان صورت گیرد./807/202/ب2

ارسال نظرات