۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۳۷۶۴
هنیه خطاب به تل آویو:

از صبر ما در قبال محاصره غزه برداشت اشتباه نکنید

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که محاصره رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه باعث تشدید درد و رنج آنها شده است.
اسماعیل هنیه معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جریان مراسم "لحن انتفاضه" که به همت جنبش حماس در وسط شهر غزه برگزار شد، خاطر نشان کرد که «در صورت تداوم این محاصره، ما نمی توانیم در قبال تداوم درد و رنج ملت فلسطین بی تفاوت باشیم.»

 

هنیه خطاب به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبر ما در قبال محاصره باریکه غزه، برداشت اشتباه نکنید و تداوم زندگی 2 میلیون فلسطینی در این زندان بزرگ درست نیست.

 

وی افزود: غزه را در مضیقه و فضای بسته قرار ندهید؛ چرا که صبر ما در قبال این محاصره هم حد و مرزی دارد.

 

معاون رییس دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از اظهارات خود، احداث بندر و فرودگاه غزه و بازگشایی گذرگاه ها را از حقوق قطعی ملت فلسطین برشمرد و تاکید کرد که وجود بندر و فرودگاه در این منطقه به معنای جداسازی آن از کرانه باختری نیست.

 

وی خطاب به ساکنان غزه اظهار داشت که غزه نباید در این وضعیت باقی بماند و هر کس به فکر ایجاد ناامنی است، در واقع خودش را آتش می زند.

 

اسماعیل هنیه تاکید کرد که ما به هیچ کس اجازه بر هم زدن امنیت غزه را نخواهیم داد و این منطقه همچنان سربلند و دژ مستحکم مقاومت باقی خواهد ماند و ما می خواهیم از این منطقه به عنوان دروازه رسیدن به قدس و مسجد الاقصی استفاده کنیم.

 

وی درباره انتفاضه قدس هم تاکید کرد که این انتفاضه مراحل اول و دوم خود را به پایان رسانده و وارد مرحله سوم شده است.

 

هنیه خاطر نشان کرد که برگزاری این مراسم در غزه با دو تحول مهم همزمان شده است؛ نخست: عملیات انفجار اتوبوس صهیونیستی از سوی شهید "عبد الحمید ابو سرور" در قدس که حامل پیام های مهمی؛ از جمله پایبندی حماس به راهکار مقاومت و عزم و اراده آن برای تداوم انتفاضه است و دوم: پیروزی انجمن اسلامی حماس در انتخابات دانشگاه بیرزیت که نشانه واقعی شکست تمامی تلاش ها برای به حاشیه راندن حماس و سرکوب انتفاضه است.

 

این رهبر برجسته فلسطینی در پایان تاکید کرد که حماس همچنان بر موضع خود در زمینه مشارکت و وحدت ملی پایبند است و فلسطین را حق تمامی اقشار ملت فلسطین می داند و معتقد است که هنوز مشکلات و موانع زیادی بر سر راه آزادی وجود دارد./994/ب102/د

ارسال نظرات