۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۲۳۷۸۵
یکی از علمای عراق خواستار شد؛

آل سعود به اشتباه خود در اعدام شیخ نمر اعتراف کند

یکی ازعلمای عراق خواستار ورود و همکاری حوزه‎های علمیه و دانشگاه‎ها برای حل مشکلات و بحران‎های موجود در این کشور شد.
یت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، روز گذشته طی نشستی مردمی در دفتر در شهر مقدس کربلا، خواستار خروج این کشور از بحران و مشکلات موجود شد و گفت: حوزه‎های علمیه، دانشگاه‎ها، عشایر و نخبه‎های سیاسی باید با همکاری یکدیگر به دنبال راه حلی برای خروج عراق از بحران و مشکلات موجود باشند.


وی افزود: اگر این نهادهای چهارگانه با یکدیگر همفکری نکنند و درپی خروج این کشور از بحران نباشند فقط باید خود را ملامت کرده و  منتظر آینده نامشخصی باشند.


این عالم عراقی تصریح کرد: هیچ قدرتی درجهان حتی اگر همه ارتش های دنیا با یکدیگر متحد شوند به لطف و عنایت خداوند متعال توانایی شکست مردم عراق را ندارند.


وی اعتصاب برخی از نمایندگان پارلمان در هفته‎های گذشته را اقدامی نیکو برشمرد و اظهارداشت: اعتصاب و تظاهرات باید در چارچوب حکمت و به صورت مسالمت آمیز باشد در غیر این صورت مشکلی را بر مشکلات این کشور افزوده خواهد کرد.


وی ادامه داد: من از همه سیاستمدارانی که درپی احقاق حقوق مردم عراق هستند تقدیر و تشکر می کنم.


آل‎سعود به اشتباه خود در اعدام آیت الله نمر اعتراف کند


این عالم عراقی در بخش دیگر سخنان خود به جنایت‎های رژیم آل‎سعود اشاره کرد و گفت: طرح آل‎سعود برای خروج اقتصادی این کشور از بحران و عدم اتکا به نفت تا سال 2030 میلادی با شکست مواجه خواهد شد.


وی تصریح کرد: حکومت کنونی عربستان توانایی حل مشکلات سیاسی و اقتصادی این کشور را ندارد. این طرح اقتصادی عربستان بر افکار سلفی‎های استوار است و به زودی شکستش برای همگان نمایان می شود.


آیت الله مدرسی از نقض حقوق بشر در عربستان به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: حکومت آل‎سعود بارها حقوق بشر را در این کشور نقض کرده است.


وی افزود: اعدام آیت الله شیخ باقر النمر یکی از علمای عربستان یکی از اشتباه‎های بزرگ این کشور بود و آل‎سعود باید به اشتباه خود اقرار و محاکمه این عالم را ظالمانه و نمایشی اعلام کند./994/ب902/د

ارسال نظرات