۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۴۲۳۸۴۲
امام جمعه زاهدان:

حج همراه با ذلت و خواری قابل قبول نیست

امام جمعه شهرستان زاهدان با انتقاد از شروط رژیم آل سعود برای حج رفتن ایرانیان، گفت: حج یک تکلیف شرعی است؛ ما به دنبال حج همراه با عزت هستیم و هیچگاه برای ما حج همراه با ذلت و خواری، قابل قبول نیست.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه، 10 اردیبهشت‌ماه که در مصلای قدس شهرستان زاهدان اقامه شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران نور امید را در دل محرومان جهان روشن کرد و با فریادهای ضد استکباری، بر اندام دنیای استکبار لرزه انداخت.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: کینه‌ها و خصومت‌های دولت آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی تمامی ندارد، اما در هر برهه‌ای، بهانه تازه‌ای پیدا می‌کنند تا عداوت خود را نسبت به ملت ایران دوباره اثبات کنند.

 

وی افزود: امروز می‌بینیم که دولت آمریکا بصورت علنی اموالی که متعلق به ملت ایران است را غارت می‌کند، رأی صادر می‌کند تا از پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی به بهانه پرداخت غرامت به بازماندگان حادثه تروريستی لبنان برداشت کند.

 

آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: دولتی که دستش به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده است، در نقاط مختلف جهان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم به قتل عام مظلومان مشغول است، خود را مدافع حقوق بشر معرفی کرده و دیگران به متهم به حمایت از تروریسم می‌کند.

 

وی در ادامه با ابراز تأسف نسبت به جنایات رژیم آل سعود، عنوان کرد: دولت عربستان که دست‌نشانده و مجری نقشه‌های صهیونیسم در منطقه است، امروز برای حج رفتن ملت مسلمان ایران تکلیف می‌کند و شرط و شروط می‌گذارد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: سعودی‌ها شرط گذاشته‌اند که باید کشور ثالثی جهت اخذ ویزا برای ایرانی‌ها واسطه شود، همچنین اگر ایرانی‌ها در مسجد الحرام و در مسیر راه با ایرانی دیگری برخورد کردند نباید حرف بزنند، که ما هیچ گاه چنین حج همراه با خواری و شرط و شروط را نمی‌پذیریم.

 

وی اظهار کرد: حج یک عمل واجب است و هر مسلمانی باید این دین را ادا کند؛ سعودی‌ها نباید با زور گفتن و قلدری، با ادای وظیفه دینی مسلمین مخالفت کند.

 

آیت‌الله سلیمانی همچنین با گراميداشت روز جهاني كار و كارگر، بیان کرد: جایگاه کارگر و تلاش کردن برای روزی حلال در دین اسلام تا جایی است که پیامبر(ص) بر دستان یک کارگر بوسه می‌زنند، که این عمل تنها یک تعارف نیست، بلکه تعلیم است.

 

وی در پایان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، عنوان کرد: این دانشمند و فیلسوف بزرگ، عمرشان را فدای ترویج آموزه‌های اسلامی کردند و آثار ارزشمندی که این شهید و متفکر بزرگ دنیای اسلام بر جای گذاشتند، به تعبیر امام راحل(ره) اندیشه انقلاب اسلامی است./831/202/ب2

ارسال نظرات