۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۲۳۹۴۱
استاد حوزه علمیه:

اقتصاد مقاومتی با همت آحاد جامعه محقق می‌شود

استاد حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان با بیان این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به همت آحاد مختلف جامعه دارد، گفت: دولت باید زمینه‌ها و زیرساخت‌ها را فراهم کند، روحانیان به تبلیغ عناصر اقتصاد مقاومتی بپردازند و مردم نیز با همه وجود حامی آن باشند.
اقتصاد مقاومتی

حجت‌الاسلام محمد الهی، استاد حوزره علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، یعنی اینکه ما برای اجرای اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کنیم و عمل یعنی ما باید در صحنه عمل هم خود را بیابیم.

 

وی ادامه داد: هنوز اتکای ما به نفت زیاد است، ما باید در اشتغال جوانان خودمان که بیکار هستند تلاش بیشتر بکنیم، به ویژه رشته‌های تحصیلی که دانشگاهی‌های ما سال‌ها در آن رشته درس می‌خوانند، این‌ها باید بیشتر کاربردی باشد نه فقط نظری، که بعد از اتمام تحصیل بتوانند وارد کار بشوند.

 

استاد حوزه علمیه زاهدان خاطر نشان کرد: اقدام و عمل یعنی اینکه ما باید از شعار صرف بیرون بیاییم و به مرحله عمل برسیم؛ آن کارخانه‌هایی که تعطیل است دوباره احیا شوند و به تولید بپردازند.

 

وی افزود: حجم واردات به کشور نزیک 25 میلیارد است؛ چرا 80 درصد پوشاک ما باید از خارج وارد شود، و چرا کفش‌هایی که ما می‌پوشیم باید از ترکیه وارد شود، لذا لازم است که یک مقدار تجدید نظر بکنیم.

 

حجت‌الاسلام الهی بیان کرد: کالاهایی که ضروری مردم است در همین خود کشور تولید بشود؛ در سال 94 برای اولین بار، تراز واردات و صادرات ما موازی شدند. نباید بگذاریم واردات ما از صادرات ما سبقت بگیرد.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: موادی که در داخل ایران تولید می‌شود ما نباید آن را از خارج بیاوریم و اگر ما چیزی را وارد کشور بکنیم که برای ما تولید آن در ایران مقدور نیست.

 

وی در رابطه با نقش دولت در تحقق شعار سال ابراز کرد: دولت باید زمینه را آماده کند؛ البته ما نباید به دولت اتکاء زیادی داشته باشیم دولت باید زمینه را برای ما آماده کند و جوان‌های ما هم همت کنند  تا موفق بشوند.

 

استاد حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان در رابطه با نقش طلاب، اظهار کرد: طلاب نقش تبلیغ را بر عهده دارند تبلیغ مواضع صحیح اقتصاد مقاومتی است که ما چه بکنیم که به بیگانگان محتاج نباشیم./302/831/ب1

ارسال نظرات