۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۲۴۰۵۰
آیت الله مجتهد شبستری:

شهید مطهری با قصد قربت از انقلاب و ولایت فقیه دفاع کرد

آیت‌الله شبستری شهید مطهری را فانی در ولایت و امام راحل دانست و گفت: شهید مطهری زمانی که انقلاب و ولایت فقیه را در خطر و در برابر هجمه ها دید، با قصد قربت از انقلاب و  ولایت فقیه حمایت و دفاع کرد.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع اساتید معارف و مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های  استان، اظهار داشت: معلمان از انبیای الهی الگو بگیرند.

 

وی تخلق به اخلاق الهی را توصیه پیشوایان دین خواند و ابراز داشت: صفات خداوند متعال باید در انسان متجلی شود، از جمله این صفات معلم بودن خداوند متعال است که بندگان باید خود را متخلق به این وصف ذات اقدس الهی کنند.

 

امام جمعه تبریز خداوند متعال را رب و مربی عالم عنوان و ادامه داد: خداوند متعال بندگان الهی را به هدایت تشریعی و تکوینی هدایت و تربیت می کند، خداوند متعال مربی عالم هستی است و از اوصافی است که باید متخلق به آن شد.

 

وی پیامبر خاتم را بزرگ ترین مربی و معلم بشر دانست و اذعان داشت: در مرتبه نخست پیامبران الهی هستند که متخلق به دو وصف معلم و مربی می باشند، انبیا در مسائل فطری یاد آور هستند و در مواردی که بشر به آن آگاهی نداشتند پیامبران معلم بودند.

 

عضو خبرگان رهبری روحانیت و اساتید معارف را معلمان و مربیان پیشرو پیامبران خواند و ادامه داد: شهید مطهری مصداق بارز مربی و معلم الهی است، شهید مطهری در دانشگاه تهران سال ها حضور داشت و با توجه به نیاز جامعه عمل و حرکت می کرد.

 

وی بیان کرد: بزرگانی چون شهید مطهری اگر در قم می ماندند، به طور یقین از مراجع مسلم تقلید بودند، اما تشخیص آن ها این بود که وارد دانشگاه ها شوند، این انتخاب و تشخیص شهید مطهری بسیار خداپسند بود، اگر شهید مطهری و دیگر بزرگان وارد دانشگاه نمی شدند مشخص نبود دانشگاه های ما به کجا می رفتند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: شهید مطهری با کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم مارکیسیم را از رده خارج کردو با کتاب خدمات متقابل اسلام در برابر ملی گرا ها ایستاد و از دین اسلام که دین عقل و منطق است، صیانت کرد.

 

وی با اشاره به نیاز سنجی شهید مطهری، ابراز داشت: این شهید متفکر با تشخیص و شناخت زمان با نیاز های زمان خود پاسخ داد، وقتی رمان ها و داستان های انحرافی را می دید، داستان راستان را تألیف کرد و کتاب جاذبه و دافعه علی را در حوزه نیاز های دیگر به رشته تحریر در آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان شهید مطهری را فانی در ولایت و امام راحل دانست و ابراز داشت: شهید مطهری زمانی که انقلاب و ولایت فقیه را در خطر و در برابر هجمه ها دید، با قصد قربت از انقلاب و  ولایت فقیه حمایت و دفاع کرد.

 

وی استادی در دانشگاه ها را یک فرصت طلائی و مغتنم خواند و ادامه داد: اساتید در هر عنوانی و در مقام کرسی تدریس در دانشگاه ها باید جوانان را با منطق و بیان شیوا مطالب را بیان کنند و در برابر هجمه های کثیر دشمن مقابله کنند.

 

آیت الله شبستری موفقیت شهید مطهری را در نظم، عزت نفس و مناعت طبع وی دانست و ادامه داد: شهید مطهری مقید به نماز اول وقت بود و دیگران را به آن ترغیب می کرد، نماز به انسان درس نظم می هد و وی شخصی منظم بود.

 

وی با بیان اینکه هیچ گاه عزت نفس خود را در برابر مادیات زیر سؤال نبرد و افزود: شهید همیشه در صراط مستقیم حرکت می کرد و با تحجر و خرافات مخالف بود و هیچگاه محافظه کاری نمی کرد و در برابر تندرو های محافظه کار نبود و به صراحت برای معرفی اسلام ناب تلاش می کرد.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: شهید مطهری در برابر تحریفات جریان عاشورا با قدرت و صراحت ایستاد و در برابر التقاط و مسائلی که خوش آینده غرب زدگان بود را به اسلام نچسباند و اسلام ناب و فطری را با بیان و منطق طرح کرد.

 

وی همت و تلاش با نیت خالصانه را عمده کار در برابر تهاجم فرهنگی دشمن دانست و ادامه داد: اساتید معارف دانشگاه ها در صف مقدم جبهه به معرفی اسلام و جذب جوانان همت کنند و وضع موجود را تغییر دهند، وضعیت فرهنگی دانشگاه ها نابسامان و اسف بار است، اگر اساتید معارف در دانشگاه ها نبودند وضعیت از این نیز بدتر می شد.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: فرهنگ از حساسیت ویژه ای برخوردار است به طوری که رهبر انقلاب می فرماید که فرهنگ خواب از چشم من می رباید، رهبر انقلاب در اقتصاد و موارد دیگر چنین تعبیری ندارد و این نشان از اهمیت ویژه فرهنگ دارد./202/854/ب1

ارسال نظرات