۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۲۴۲۵۶
امام جمعه شهرستان مشگین شهر:

اشاعه آموزه‌های قرآنی زمینه‌ساز توسعه واقعی جامعه است

امام جمعه شهرستان مشگین شهر با اشاره به نقش و تاثیر قرآن کریم در رشد و کمال انسان، گفت: ترویج و اشاعه آموزه‌های دینی و قرآنی زمینه‌ساز توسعه واقعی جامعه است.
امام جمعه شهرستان مشگین شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین شهر، عصر امروز در نخستین یادواره شهدای قرآنی استان اردبیل و آئین افتتاحیه نخستین جشنواره قرآن و عترت استان اردبیل در تالار اندیشه شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به نقش و تاثیر قرآن کریم در رشد و کمال انسان، گفت: بهره‌مندی هر چه بیشتر انسان از آموزه‌های این کتاب آسمانی سبب سعادت دنیوی و اخروی انسان می‌شود.

 

وی افزود: باید تلاش کنیم تا هر چه بیشتر با این کتاب مانوس شده و از این طریق خود را به خداوند نزدیک کنیم تا بتوانیم زمینه توسعه و تعالی روحی و معنوی خود را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام باوقار با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه، تصریح کرد: با توجه به اینکه ترویج و اشاعه آموزه‌های دینی و قرآنی زمینه‌ساز توسعه واقعی برای جامعه و جوانان می‌شود باید تلاش کنیم تا زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی را در بین مردم و جوانان بسط و گسترش دهیم.

 

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر از شهدا به عنوان عاملان اصلی قرآن نام برد و اظهار داشت: همزمانی برگزاری نخستین یادواره شهدای قرآنی و هفته قرآن و عترت اردبیل اقدامی بسیار ارزشمند و نیکو بوده که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و نیز فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و شهرستان مشگین‌شهر باشد.

 

وی با اشاره به نقش شهدای قرآنی در جنگ تحمیلی، بیان کرد: شهدای قرآنی نقش و تاثیر بسزایی در پیروزی جنگ 8 ساله داشته و توانسته‌اند با ترویج و توسعه فرهنگ و معارف قرآنی در جبهه‌های حق علیه باطل زمینه‌ساز تقویت بنیه دینی رزمندگان شده و در این زمینه نقش‌آفرینی کنند./202/937/ب1

ارسال نظرات