۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۲۴۴۰۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نهادينه شدن توسعه همراه با عدالت در دستور كار مسؤولان قرار گيرد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که نهادينه شدن توسعه همراه با عدالت بايد در دستور كار مسؤولان قرار گيرد، گفت: این که هر کدام از دولت‌ها بخواهند با عقاید و افکار خود که هر چند سال تغییر می‌کند عمل نمایند کاری از پیش نخواهد رفت بلکه باید پایبند به برنامه‌ها و سندهای چندساله باشیم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در مسائل عدیده و بسیاری از جمله برگزاری باشکوه نماز جمعه ظرفیت‌های بالایی دارد.

 

وی با اشاره به این که این استان در سال‌های قبل مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و سهم کمی از عمران و آبادانی نصیبش شده، گفت: قسمت عمده این بی‌توجهی‌ها عمداً و بخشی نیز سهواً و از روی غفلت بوده است.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که آغاز شکوفایی چهارمحال و بختیاری بعد از انقلاب اسلامی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در دوران بعد از انقلاب و به‌ واسطه مشکلاتی که وجود داشته باز هم مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: متأسفانه آن چیزی که مدنظر مردم و ظرفیت این استان است تا به حال محقق نشده چرا که در چهارمحال و بختیاری روستاها و مناطق دوردست و صعب‌العبور زیاد است که محرومیت بالایی نیز دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که تفاوت این استان حتی در شهرهای آن با استان‌های هم‌تراز خودش بسیار زیاد است، تصریح کرد: این موضوع بارها به مسؤولانی که به این استان می‌آیند گفته شده است اما تاکنون تغییرات چندانی را شاهد نیستیم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به برخی شهرهای شهرستان کوهرنگ که با مشکلات زیادی مواجه هستند اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از این مشکلات بسته شدن راه‌های مواصلاتی این شهرستان است که از پاییز امسال که بسته شده تا الآن بازگشایی نشده است و مردم برای تردد مجبور هستند از مسیرهای طولانی استفاده کنند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: این که هر کدام از دولت‌ها بخواهند با عقاید و افکار خود که هر چند سال تغییر می‌کنند عمل نمایند کاری از پیش نخواهد رفت بلکه باید پایبند به برنامه‌ها و سندهای چندساله باشیم.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان داشت: مطالبه‌ها برای بهبود وضعیت زندگی مردم بسیار زیاد است و نباید بیان آن‌ها را به معنای سیاه‌نمایی تعبیر کرد چرا که واقعیاتی است که باید مطرح شوند تا توجهات و نگاه‌ها برای اقدام و عمل جدی به سمت آن‌ها معطوف شود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان با تأکید بر این که سازمان ثبت احوال در راستای اجرای فعاليت های خود مانند ثبت وقايع ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در سال های اخير موفق عمل كرده است، گفت: نهادينه شدن توسعه همراه با عدالت بايد در دستور كار مسؤولان قرار گيرد و انتظار اين است كه توصيه رهبر معظم انقلاب درباره توسعه همراه با عدالت، در برنامه ريزی مسؤولان دستگاه های اجرايی مد نظر قرار گرفته شود./9457/202/ب2

ارسال نظرات