۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۲۴۴۲۴
نماینده ولی فقیه در زنجان:

انقلابی ماندن حوزه‌ علمیه از دغدغه‌های اصلی رهبر انقلاب است

امام جمعه زنجان گفت: خاستگاه انقلاب اسلامی حوزه های علمیه است و باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که جزء اصلی ترین دغدغه های ایشان محسوب می شود، حوزه های های علمیه در عصر کنونی انقلابی بوده و انقلابی بمانند.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در مراسم تجلیل و گرامیداشت مقام اساتید حوزه های علمیه خواهران زنجان، با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه امام علی(ع)، گفت: امام علی(ع) در خطبه ای از نهج البلاغه، ارسال انبیا و انزال کتب را از الطاف الهی برای انسان ها معرفی می کند که وظیفه آنها یادآوری نعمت های فراموش شده است.

 

وی در ادامه افزود: برانگیختن قابلیت های جوامع مختلف نیز از دیگر کارها و وظایف انبیا(ع) در نهج البلاغه ذکر شده است که البته در ادامه معجزاتی از پیامبران الهی(ع) را نیز که دلیلی بر حجیت و حقانیت ادعای آنها است، ذکر می کند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در تجلیل از مقام علم آموزی تأکید کرد: خداوند متعال در آیات سوره مبارکه علق خود را معلم بشریت معرفی کرده و جهل زدایی را از مشخصه های رفتاری خود معرفی می نماید  که در ادامه، پیامبر اسلام (ص) همین جملات الهی را شعار و سرلوحه خود قرار داده و بر طبق آن آغاز فعالیت می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم برخورد فرهنگی با مقوله مدیریت در عرصه های جهانی، گفت: امروز باید 7 میلیارد انسان روی زمین مدیریت فرهنگی شده و با شعار مدیریت واحد و عدالت همه گستر که یکی از اهداف بلند مدت و همیشگی این نوع مدیریت انسانی که همان مدیریت الهی است؛ به سوی اسلام سوق داده شوند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با بیان این که اسلام یک چتر فراگیر برای همگان است، اظهار داشت: با این ویژگی است که جهان تشنه، تشنه اسلام ناب می شود؛ چرا که اسلام، یک چتر فراگیری است که مدیریت همه انسان ها که از قرآن و جملات الهی استخراج شده است، به نحو صحیحی می تواند به عهده بگیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم بازبینی کتاب اسلام و مقتضیات شهید مطهری، گفت: به نظر بنده هنوز جا دارد که بزرگان حوزه و علما، کتاب اسلام و مقتضیات زمان استاد مطهری را ادامه داده و قضایای زمان را در قالب اسلام پیاده کرده و مردم را از این دوگانگی ها برهانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه، تصریح کرد: خاستگاه انقلاب اسلامی حوزه های علمیه است و باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که جزء اصلی ترین دغدغه های ایشان محسوب می شود، حوزه های های علمیه در عصر کنونی انقلابی بوده و انقلابی بمانند./202/949/ب1

ارسال نظرات