۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۲۴۵۶۸
از سوی نمایندگی المصطفی در ونزوئلا؛

نخستین نرم افزار جامع قرآنی به زبان اسپانیایی تولید شد

نخستین نرم افزار جامع قرآنی به زبان اسپانیایی، به همت نمایندگی المصطفی در ونزوئلا و حمایت های بنیاد خیریه المصطفی، تولید و منتشر گردید.
نخستین نرم افزار جامع قرآنی به زبان اسپانیایی

به گزارش خبرگزاری رسا، این نرم افزار که بر پایه نرم افزار قرآنی ترنم وحی طراحی شده است، اولین نرم افزار قرآنی به زبان اسپانیایی به شمار می آید که با هدف تسهیل دسترسی جامعه اسپانیایی زبان به متن و ترجمه قرآن و نیز کتب ترجمه شده در حوزه قرآنی، تولید شده است.

 

شایان ذکر است در این نرم افزار، از متن و ترجمه اسپانیایی قرآن با پانوشت از تفسیر المیزان، ترجمه جعفر (رائول) گنزالس، دانش آموخته المصطفی از اسپانیا، استفاده شده است.

 

این برنامه با برخورداری از محیط گرافیکی زیبا، جذاب و چشم نواز از امکانات زیر برخوردار است:

تصاویر صفحات قرآن با خط عثمان طه با امکان رنگی شدن آیات، دوره ترتیل کامل قرآن منشاوی، جستجوی پیشرفته در تمامی اطلاعات، امکان یادداشت برداری و مدیریت بخش یادداشتها، مکان چاپ ویژه هر آیه به همراه تمام موارد و متعلقات آن، امکان برنامه ریزی تلاوت و تعیین محدوده تلاوت، قرآن مخصوص حفظ با امکان تعیین دفعات تکرار بر اساس آیه و مقاطع توقف قاری در حین قرائت، تلاوت مجلسی قرآن با زیر نویس اسپانیایی، کتابخانه قرانی شامل کتابهای و مقالات تفسیری و قرانی ترجمه شده به زبان اسپانیایی.

 

هم چنین این نرم افزار از امکانات منحصر به فرد زیر که برای اولین بار در نرم افزارهای قرآنی انجام شده است بهره می برد: قرآن تجویدی با امکان رنگی کردن تمام موارد قواعد تجویدی با انتخاب کاربر، قرآن روخوانی، کاربر می تواند با کلیک بر روی هر کلمه یا عبارت، تلاوت ساده و روخوانی فقط همان عبارت را بشنود، یک دوره آموزش تصویری روخوانی قرآن بر پایه کتاب آموزش روخوانی قرآن به زبان اسپانیایی به همت معاونت فرهنگی المصطفی تولید شده است.

 

گفتنی است این نرم افزار با همکاری مؤسسه شرق در منطقه آمریکای لاتین توزیع گردید و در آینده نزدیک، نسخه ویژه تلفن همراه این نرم افزار نیز رونمایی خواهد شد./822/د102/ی

منبع: المصطفی نیوز

ارسال نظرات