۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۲۴۵۸۴
امام جمعه شبستر:

انقلاب اسلامی ایران منشأ تحولات عقیدتی و اخلاقی در جهان شد

حجت الاسلام محمدازده انقلاب اسلامی ایران را هدیه الهی دانست و گفت: انقلاب ایران، یک انقلاب عقیدتی در جهان است که امروز منشأ تحول های عقیدتی و اخلاقی در جهان شده است و همه دانشمندان جهان را به تحقیق و پژوهش درحول محور دین واداشته است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی صبح امروز، در دیدار با کارکنان سپاه پاسدران شبستر، به مناسبت هفته عقیدتی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: شهید مطهری دارای جامعیت علمی و اخلاص عملی بود.

 

وی ادامه داد: یکی از خصوصیات این بزرگوار و این عالم، ناب بودن و زلال بودن فکر شهید مطهری است، شخصیتی که پاسخگویی به شبهات زمانه و مقابله با انحرافات فکری و عقیدتی را وجهه همّت خویش ساخت تا به آنجا که در قبال این مجاهدت عظیم علمی جان خویش را فدای آرمان خود کرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با بیان اینکه منافقان کوردل و دشمنان قسم خورده اسلام نتوانستند این بزرگوار و تأثیر عمیق وی را تحمل کنند، افزود: زمانی که دیدند سخنان و درس های این دانشمند و استاد می تواند در بیداری مسلمانان اثرگذار باشد، وی را شهید کردند، اما غافل از اینکه کتابها و یادداشت های این عزیز هیچ گاه کهنه نبوده و نخواهد بود و بر تمام مردم جهان اثرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به جایگاه معلمی گفت: کمتر کسی امروز پیدا می شود که جایگاه معلم در دین مبین اسلام را نداند و ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم از این سرچشمه زلال و رودخانه خروشان و دریای مواج آثار و افکار شهید مطهری استفاده کنیم.

 

امام جمعه شبستر در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی ایران را هدیه الهی دانست و گفت: انقلاب ایران، یک انقلاب عقیدتی در جهان است که امروز منشأ تحول های عقیدتی و اخلاقی در جهان شده است و همه دانشمندان جهان را به تحقیق و پژوهش درحول محور دین واداشته است.

 

وی با اشاره به اهمیت اعتقادات انسان ها، بیان کرد: انسان ها همیشه تابع اعتقادات خودشان عمل می کنند و اعتقاد اسلامی تابع فطرت پاک انسان ها است، بنابراین خداوند متعال همه انسان ها را براساس فطرت پاک خدایی خلق کرده است.

 

امام جمعه شبستر بزرگترین مشکل جامعه بشری عدم عمل به اعتقادات دانست و گفت: تنها با عمل به اعتقادات پاک فطری می توان زمینه جذب قلوب و افکار مردم را حول محور اسلام و اعتقادات مسلم دینی سوق داد و سعادت جامعه بشری را رقم زد./854/202/ب2

ارسال نظرات