۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۲۴۷۳۳
نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا:

بصیرت لازمه دفاع از دین و انقلاب است

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا گفت: بصیرت لازمه دفاع از دین است، نظامی که مبتنی بر اصول اسلامی بنا شده است نیز، نیازمند افرادی است که با بصیرت و درایت از آن دفاع کنند.
حجت الاسلام دلدار شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر دلدار، شامگاه امروز در مراسم تجلیل از مربیان نمونه سیاسی سپاه شهرضا که به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، عنوان کرد: امام موسی کاظم(ع) همانند سایر حجت‌های الهی در مورد حق حکومت مورد ستم واقع شد.

 

وی تصریح کرد: حق حاکمیت، طبق نظر قرآن از آن افرادی است که برای رضای خداوند و اجرای احکام الهی قیام می‌کنند و در این راه از هیچ چیزی ترسی ندارند، حکومت صالحان یکی از مهم‌ترین نوید‌های قرآن است که بارها، با مضامین مختلف مورد تأکید قرار گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا تأکید کرد: بصیرت لازمه دفاع از دین است، نظامی که مبتنی بر اصول اسلامی بنا شده است نیز، نیازمند افرادی است که با بصیرت و درایت از آن دفاع کنند؛ انقلاب اسلامی امروز در شرایط حساسی قرار دارد، امروز بیش از هر زمان دیگری به سربازان مخلصی که برای یاری دین و رهبری از خودگذشتگی کنند، نیاز دارد.

 

حجت الاسلام دلدار گفت: انتخابات و هر عمل سیاسی و اجتماعی دیگری در نظام اسلامی باید دارای صبغه دینی باشد، این مسأله به آن معناست که باید وجوه دینی مراسم‌ها و اعمال ما بر دیگر جوانب آن غلبه کند.

 

وی اظهار کرد: امام راحل(ره) همواره بر لزوم بصیرت دینی و سیاسی تأکید و سفارش داشتند، اگر می‌گوییم حفظ نظام از اوجب واجبات است باید توجه کنیم که نظام ما مبتنی بر دین و اعتقادات مذهبی قرار دارد پس باید از مسیر دین برای حفظ نظامی دینی تلاش کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا گفت: مردم در زمان امام حسین(ع) به علت بی بصیرتی در برابر امام زمان خو ایستادند اما نباید گمان کنیم که آن واقع دیگر تکرار نمی‌شود، امروز هم ممکن است نبود بصیرت واقع عاشورا را تکرار کند بنابراین متولیان فرهنگی جامعه باید برای آگاهی و افزایش بصیرت مردم تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام دلدار تأکید کرد: فدک در تاریخ اسلام یک سند است برای اثبات حقانیت اهل بیت پیامبر(ص)، زمانی که هارون‌الرشید از امام کاظم(ع) درباره حدود آن پرسید، ایشان تمام ممالک اسلامی را جزء فدک برشمردند و اینگونه ثابت کردند که حکومت عباسی غصبی است و با ظلم حکومت می‌کند؛ بنابراین دفاع از حق نیازمند افرادی است که هم دانش کافی داشته و هم از هیچ نیرویی واهمه نداشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پیروزی انقلاب اسلامی را به منزله قدرت گیری مسلمانان در جهان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی پایگاهی برای مسلمانان ایجاد کرد که در آن احکام شریعت اجرا و از حدود الهی دفاع شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرضا در ادامه افزود: در سال 88 عده‌ای که دارای سوابق درخشانی در نظام بودند و تا قبل از آن حادثه کسی جرأت نمی‌کرد به عملکرد آن‌ها ایرادی بگیرید، در برابر نظام، رهبری و ولایت ایستادند و برای نابودی نظام از هیچ اقدامی کوتاهی نکردند، آن واقعه نشان می‌دهد تنها بصیرت و دانایی افراد و اعمال و مواضع آن‌ها در مواقع حساس می‌تواند میزان اخلاص آن‌ها را ثابت کند./202/868/ب1

ارسال نظرات