۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۲۴۷۵۸
امام جمعه اهر:

فرهنگیان، اندیشه‌های شهید مطهری را به نسل جدید معرفی کنند

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: یكي از وظايف جامعه دانشگاهي و فرهنگي تبيین انديشه ها و معرفي آثار شهيد مطهری به نسل امروز است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجي زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، عصر امروز در آيين گراميداشت هفته معلم در جمع استادان و كاركنان دانشگاه آزاد اهر، شهيد مطهري را يكي از فيلسوفان بزرگ ديني و تاريخ انقلاب اسلامي برشمرد.

 

وی با بیان اینکه كه متأسفانه با وجود اينكه نزديك به چهار دهه از انقلاب شكوهمند اسلامي مي گذرد براي نسل جوان امروزي ما شهید مطهری ناشناخته مانده است، گفت: يكي از وظايف جامعه دانشگاهي و فرهنگي تبيین انديشه ها و معرفي آثار شهيد مطهری به نسل امروز است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه معنويت و اخلاص را از شاخصه هاي مهم شهيد مطهري عنوان كرد و افزود: اين عالم فرزانه از جمله عالماني بود كه با جامعيت خود افتخار شاگردي حضرت امام(ره) را داشت و در حقیقت یک عالم وارسته بود.

 

وي اساتید را افسران جنگ نبرم در مقابل تهاجم گسترده فرهنگی غرب  دانست و افزود: استادان، افسران جنگ نرم در مقابل تهاجم فرهنگي دشمنان هستند و پيروزي در اين جبهه نياز به تلاش بيشتر استادان دراين زمينه دارد.

 

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: شهید مطهری از جمله علمایی بود که جامعیت داشت، به دلیل اینکه دین اسلام دین جامعی است و به تمامی نیازهای جوامع بشری پاسخ می دهد، افرادی می توانند مثمرثمر باشند که جامعیت دارند.

 

وی با اشاره به واقعیت عمق فکری شهید مطهری، ادامه داد: منظور از جامعیت تنها درک درست مفهوم دینی و قلم به دست گرفتن نیست، شهید مطهری فهم عمیقی داشت و می دانست دشمن از چه راهی قصد نفوذ به کشور را دارد، در حالی ما اکنون به نتیجه رسیده ایم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با بیان اینکه شهید مطهری در زمان زندگی راه های مقابله با پروژه نفوذ دشمن را آموخته بود و به همین دلیل استکبار جهانی تصمیم به شهادت این عالم بزرگوار گرفته بود، گفت: اگر کسی عالم باشد و با مردم ارتباطی حاصل نکند به درد نمی خورد، در حالی که شهید مطهری دارای معنویت و اخلاص بود و در رساندن پیام های دین اسلام تلاش می کرد اگر به شهادت نمی رسید، در زمینه فرهنگی کارهای ارزشمندی می توانست انجام دهد./202/854/ب1

ارسال نظرات