۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۷۸۰
آیت الله دستغیب:

تفکیک دین از سیاست سبب عقب ماندگی جامعه می شود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: تفکیک دین از سیاست سبب عقب ماندگی، رکود فرهنگی و در جا زدن جامعه اسلامی و موجب خسران دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می شود.
سید علی اصغر دستغیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آيت‌الله سيدعلي اصغر دستغيب، توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) در ديدار تعدادی از دانشجویان نخبه و فعال دانشکده علوم پزشکی نیشابور در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با اشاره به سخنان شهید آیت‌الله مطهری که فرمودند هر وقت شبهات در مورد اسلام بیشتر می‌شود همان موقع شفافیت و حقیقت اسلام آشکار است، گفت: برنامه‌های راهبردی اسلام در عمل پاسخگوی تمام شبهات است.

 

وي به روایتی از ائمه معصومين درباره مغتنم شمردن فرصت‌ها اشاره كرد و گفت: اولیاء‌الله به استفاده از فرصت‌ها و موقعیت‌ها سفارش‌هاي فراواني دارند.

 

آيت‌الله دستغيب ابراز كرد: فرصت جوانی در عمر همه انسان‌ها یک فرصت ویژه و خاص است و همان‌طور که مولاعلی(ع) نیز می‌فرمایند دو چیز است که قدر آن‌ها را نمی‌دانیم تا اینکه از دست بدهیم، که یکی جوانی و دیگری سلامتی است.

 

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان فارس با اشاره به مغتنم شمردن فرصت علم‌آموزی در سن جواني گفت: در روایات دینی آمده است که علم‌آموزی در سنین پایین مانند نقشی است که روی سنگ می‌نویسند از این رو به جوانان توصیه مي‌شود كه قدر فرصت جوانی خود را بدانند و آن را در راه علم‌آموزی و معرفت‌شناسی صرف کنند.

 

آيت‌الله دستغيب با بیان اینکه درهای توبه هیچ‌گاه به روی انسان بسته نیست اما اگر فرصت جوانی از دست برود چیزی جای آن را نمی‌گیرد، گفت: زمان دانشجویی یک موقعیت ویژه است كه بايد قدر آن را دانست.

 

وي ابراز كرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با ادغام دین و سیاست در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه فضاي به‌وجود آمده مثبت و در جهت رشد و تعالی جوانان است.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، دین و سیاست را دو اصل جدانشدنی از یکدیگر دانست و گفت: تفکیک این دو موضوع مهم سبب عقب ماندگی جامعه اسلامی، رکود فرهنگی و در جا زدن جامعه اسلامی خواهد شد و همان چیزی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده بود و موجب خسران به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و در نهایت جامعه شد.

 

آيت‌الله دستغيب در ادامه به نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» اشاره كرد و گفت: این شعار حاصل زمان بسیار زیاد و جلسات فراوان مقام معظم رهبری با مشاورانشان است و همان‌طور که در پیام نوروزی و سخنرانی‌شان در مشهد مقدس فرمودند اگر همه دست به هم دهند این مسائل اقتصادی از درون قابل حل است و این یعنی روی پای خود ایستادن و خودکفا بودن کشور و عدم وابستگی به دیگر کشورها که همه باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم./202/919/ب1

ارسال نظرات