۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۲۴۷۸۱
آیت الله علم الهدی:

شهوت رانی ابزار قدرت های مستکبر است

آیت الله سید احمد علم الهدی در حرم رضوی با بیان این‌که سیاست دشمن در دوران امام موسی کاظم(ع) و یوسف پیامبر مشابه هم بود، گفت: ابزار توسعه قدرت استکبار گسترش فحشا، بی بندوباری و لاابالی گری است در حالی که تقوا و عفت مانع قدرت های مستکبر است.
آیت الله علم الهدی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در ویژه برنامه سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در حرم مطهر ثامن الحجج با اشاره به شباهت سیاست دشمن در دوران یوسف با عصر امام کاظم(ع) اظهار کرد: همواره ابزار توسعه استکبار و توسعه قدرت مستکبر در نظام حکومتیش، گسترش فحشاء، بی بندوباری و لاابالی گری است در این مسأله یوسف در سرزمین مصر به عنوان قهرمان تقوا ظهور پیدا می کند که مبارزه با او از سوی جریان حاکم بر مصر آغاز می شود.

 

شهوت رانی؛ ابزار قدرت های مستکبر

وی تصریح کرد: کامروایی زلیخا بر یوسف نتیجه توسعه فرهنگ و ارزش گذاری برروی فحشاء و بی عفتی در جامعه مصر است، اگر مردمی در جامعه ای که وابسته به شهوت رانی شوند و فحشا در آن توسعه پیدا کرد، مقاومت در برابر قدرت طاغوتی حاکم چه از داخل و چه از خارج از بین می رود.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در توسعه فحشا مسأله شهوت رانی یک فرد وابسته به خاندان حاکم که زلیخا است آن هم کامروایی در مقام عشق به یک جوان بسیار زیبا به عنوان یک اصل ارزشی مطالب را تثبیت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تبیین کرد: از این رو هنگامی که زلیخا در این کامروایی محروم شد، زنان مصر اطراف یوسف را گرفتند تا او راضی شود زلیخا از یوسف کام دل بگیرد، رابطه نامشروع یک زن با شخصیت وابسته به دربار حاکم با یک غلام زیبای برده عامل تثبیت توسعه فحشاء در جامعه مصر می شود.

 

تقوا و عفت؛ مانع قدرت استکبار

وی تصریح کرد: از طرفی اگر بنا شد قهرمانی در حوزه تقوا یافت شود عشق به حق و دلدادگی به خدا تسلیم کامروایی زنان زیباروی مصر نگردد عفت به عنوان یک اصل ارزشی در جامعه مصر تثبیت شود آن جامعه دیگر بستر قدرت حاکم مصر نمی شود، بنابراین تا جایی که توان داشتند در یک شبانه روز زنان جوان، یوسف را با عشوه گری ها محاصره و در نهایت او تهدید را به زندان کردند.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: یوسف در برابر این مسأله به عنوان یک بنده، اخلاص و عبودیّتش را ثابت کرد و نتیجه مقاومت یوسف عملی شدن تهدید آن ها بود که یوسف را به زندان انداختند و در سیاه چالی با تازیانه های شدید شکنجه دادند و 12 سال دوران سلول نشینی و زندانی یوسف ادامه پیدا کرد.

 

وی اظهار کرد: زندان اصل کید زنان مصر نبود بلکه تهدیدی برای یوسف بود، اصل کید زنان مصر در حقیقت حیله شیطان، در هم شکستن مقاومت یوسف بود، این که یوسف به عنوان قهرمان تقوا و عفت در تاریخ ثبت نشود و مسأله تقوا، عفت و خودداری در فوران شهوت و غریزه در میان جامعه به صورت یک ارزش در نیاید.

 

آیت الله علم الهدی افزود: به بیان قرآن کریم این کید برداشته شد؛ یوسف قهرمانانه ایستادگی کرد و آن مکر و حیله زنان مصر را تا پای میز محاکمه و یوسف را تا اوج قدرت پادشاهی مصر پیش برد.

 

شباهت سیاست دشمنان امام کاظم و یوسف پیامبر

وی در ادامه سخنانش گفت: مشابه همین مسأله در زمان حضرت موسی بن جفعر(ع) از سوی حکومت عباسی روی داد؛ این سیاست که توسعه استکبار در میان یک جامعه باید فراهم و موانع توسعه آن برداشته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطرح کرد: خلفای بنی به عنوان مظلومیت اهل بیت پیامبر(ص) و دادخواهی این مظلومیت با بنی امیّه جنگیدند، حکومت و خلافت را به دست گرفتند اما چند صباحی نگذشت که مسأله مظلومیت خاندان پیامبر(ص) همچنان به عنوان یک نقطه معارض با تداوم قدرت و خلافت عباسی در بین جامعه و امت اسلام جا افتاد.

 

توطئه هارون؛ حذف نشانِ مظلومیّت اهل بیت  

وی افزود: آنان برای این که مبادا چند روز دیگر مسأله مظلومیت اهل بیت دستاویز یک جریان انقلابی شود و انقلابی علیه بنی عباسی به وجود آورد، به عنوان یک مانع بزرگ در سر راه قدرت بزرگ استکباری بنی عباس بناشد این مسأله را حذف کنند.

 

امام جمعه مشهد عنوان کرد: در مقام برداشتن این مانع دستاویز هارون یک توطئه شیطانی شد که از بغداد به به مدینه آمد و در مجلسی با حضور اشراف و همه فرزندان امیرمؤمنان علی(ع) خطاب به امام موسی کاظم(ع) گفت: از شما تقاضا دارم حدود فدکی که از مادر شما حضرت زهرا(س) غصب شده است، تعیین کنید تا فدکی که نشان مظلومییّت فرزندان علی(ع) و زهرا است، را به شما برگردانم.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: نقشه شیطانی هارون این بود که حضرت موسی بن جعفر(ع) این حدود را تعیین و آن را برمی گرداند در نتیجه مسأله مظلومیت خاندان پیامبر(ص) برای همیشه از بین می رود، حق به حق دار می رسد، فدک به دست ابن الزهرا واصل شده و دیگر مسأله ای در جهان به عنوان مظلومیّت اهل البیت(ع) وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: همچنین این نقطه زاویه با قدرت عباسی از طرف عزیزان پیامبر اکرم(ص) برای همیشه قطع شده و این شکاف از بین می رود و آن ها برای همیشه تحت حاکمیت بنی عباس می مانند و از این طریق حکومت غاصبانه خود را تثبیت می کند.

 

ژست انقلابی امام کاظم در برابر توطئه دشمن

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امام هفتم ما شیعیان با ژست انقلابی خاص، در مقابل این توطئه شیطانی هارون فرمودند: اگر من حدود فدک را تعیین کنم تو آن را به ما پس نخواهی داد، هارون خطاب کرد: من در میان حضور این اشراف قریش و بزرگان سادات از بازرگردانی فدک به شما سخن می گویم.

 

وی افزود: امام مرزهای فدک را مرزهای جهان اسلام معرفی کرد و فرمود: مرز اول، سرزمین عدن، مرز دوم سمرقند، مرز سوم آفریقاست و مرز چهارم فدک «سیف البحر» و هارون گفت: «تو که مرزهای کشور را گفتی و چیزی برای ما باقی نگذاشتی!»

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: نقشه شیطانی هارون با این فرمایش موسی بن جعفر(ع) نقش برآب شد و این اظهار انقلابی حضرت در برابر جبهه استکبار هارونی سبب شد آن امام همام با وضع شدیدی در مدینه دستگیر شود.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مأموران به خانه امام موسی کاظم(ع) رفتند و ایشان منزل نبودند، سپس مأموران به مسجد رفتند و بی رحمانه ایشان را قل و زنجیر کردند چنان که همان لحظه خراشی بر بدن امام ظاهر شد./201/1308/ب1

ارسال نظرات