۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۲۴۸۱۷
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

طلاب سیره علمی شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خستگی ناپذیری را یکی از ویژگی های شهید مطهری عنوان کرد و گفت: این عالم بزرگ از هر فرصتی برای مطالعه استفاده و فرصت شناس بود و از زمان حداکثر استفاده را می کرد.
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه شهرستان دشتی با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری گفت: معلم به انسان چیزی را می آموزد که انسان آن را نمی داند و اطلاعات و دانایی انسان را افزایش می دهد اما برای یک مربی افزون بر معلمی نقش دیگری هم وجود دارد و آن مذکر بودن به معنای یادآوری کردن است.

 

وی افزود: معلمی درجه بسیار بالایی دارد و هم در روایات و آیات به نقش برجسته معلمی اشاره شده است و به فرموده امام راحل «معلمی شغل انبیا است» و این شاید تقدیر بسیار بالایی و از بالاترین تقدیرها نسبت به مقام معلم است یعنی اگر انبیا وظایف و شئونی داشتند یکی از شئون بارز آن معلمی و آموزش دادن به بشر بود.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه های علمیه افزون بر اینکه اساتید، معلم هستند مذکر نیز هستند، گفت: مذکر بودن به معنای یادآوری نسبت به آنچه که در مقام عمل از آن غفلت می کنیم است؛ همیشه اینطور نیست که ما از کتاب فقط دانایی را یاد بگیریم و از معلم هم بیاموزیم بلکه برخی مواقع هم وجود دارد که ما اطلاعاتی را داریم اما می نشینیم پای درس استاد به عنوان اینکه این استاد را علاوه بر معلم بودن، مذکر هم می دانیم.

 

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه پیامبران افزون بر معلمی رسالت مذکر بودن را داشتند اظهار داشت: پیامبر قرآن را یاد می داد و معنا و تفسیر آن را تبیین می کرد و حکمت را به مردم می آموخت که به چه صورت در سایه دین و عقل زندگی کنند و نیز آن چیزهایی را که نمی دانستید را به شما یاد می داد اما نقش برجسته دیگر پیامبر مذکر بودن به معنای یادآوری کننده است.

 

وی با اشاره به نقش کتاب های شهید مطهری در ورود بسیاری از مردم به عرصه های مختلف، گفت: اگر کتاب های شهید مطهری نبود شاید بسیاری از مردم به عرصه های مختلف ورود نمی کردند ایشان به دنبال این بود که شبهات جامعه را پاسخ دهد و با کتاب های خود سبب شد بسیاری به عرصه های مختلف راه پیدا کنند.

 

حجت الاسلام خدری خستگی ناپذیری را یکی دیگر از ویژگی های شهید مطهری عنوان کرد و ابراز داشت: وی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده و فرصت شناس بود و از زمان حداکثر استفاده را می کرد؛  وی حدود 12 کتاب قطور به غیر کتاب های چاپ شده به عنوان یادداشت داشت./203/833/ب1

ارسال نظرات