۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۲۴۸۹۲
مدیر حوزه علمیه امام محمدباقر شاهین دژ:

حوزه به عنوان مرکز دین و دیانت ضمیمه انقلاب است

مدیر حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) شاهین دژ با بیان اینکه حوزه علمیه مرکز دین و دیانت است، گفت: حوزه های علمیه علاوه بر روحیه انقلابی بصورت عمومی، ویژگی های به خصوصی داردکه سبب پررنگ تر شدن نقش حوزه در استمرار انقلاب شده است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام پرهیزگار، مدیرحوزه علمیه محمد باقر(ع) شهرستان شاهین دژ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به الگوگیری اساتید حوزوی از اساتید انقلابی اظهار داشت: ظرفیت و موج انقلابی در حوزه علمیه هنوز پویا و زنده است و با توجه به هشدارها و تاکید مقام معظم رهبری در جمع مجمع نمایندگان طلاب و فضلا نسبت به انقلابی بودن حوزه ها، این اصل شاخص افتخار حوزه های علمیه  و درسی برای آیندگان است.

 

وی تصریح کرد: روحیه انقلابی موجب می شود افراد در مقابل مسائل خنثی نبوده و واکنش نشان دهند و هر آفت و فتنه ای غیر انقلابی که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می کند دفع کنند.

 

استاد حوزه علمیه محمد باقر شاهین دژ با اشاره به نقش اثرگذار حوزه های علمیه در نهادینه شدن انقلاب اسلامی، تصریح کرد:  مرجعیت، حوزه علمیه و روحانیت نقش کلیدی در تزریق آرمانهای انقلاب اسلامی به بدنه جامعه داشتند.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری « حوزه باید نیازهای نظام را از جهت فقه حکومتی تامین کند» گفت: حوزه های علمیه با تمام توان برای اجرای این فرمان مقام معظم رهبری آمادگی دارد.

 

وی با اشاره به نقش طلاب تصریح کرد: طلاب در حین تحصیل و آموزش باید روحیه انقلابی حفظ کرده و به دیگران انتقال دهند؛ روحیه انقلابی در طلاب نقش تاثرگرایی دارد نه تاثیر گذاری.

 

حجت الاسلام پرهیزگار با بیان این که دین و دیانت ضمیمه انقلاب است، افزود: در گوشه های جهان به علت دور بودن از دین اسلام نمی توانند در موقع ضرورت در جامعه تحول ایجاد کنند ولی در جامعه ما روحیه انقلابی بالقوه وجود داشت و ضمیمه از سوی امام خمینی (ره) با عنایت خداوند از حالت بالقوه به بالفعل رسید.

 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه مرکز دین و دیانت است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه علاوه بر روحیه انقلابی بصورت عمومی، ویژگی های به خصوصی داردکه باعث افزایش نقش حوزه در استمرار انقلاب شده است.

 

حجت الاسلام پرهیزگار دنیا طلبی را آفت تربیت طلبه تراز انقلاب خواند و افزود: اگر خصوصیت روحیه امام را در طلبه ها سرایت دهیم ، طلبه ها انقلابی باقی می مانند چون روحیه انبیاء در وجود امام بود و ما باید این روحیه را در طلبه ها ی خود حفظ کنیم تا حقیقت ، صداقت و شجاعت در عمق جانشان نفوذ کند؛ امام با طلبه های انقلابی، انقلاب را بوجود آورد.

 

وی بر تقویت روحیه انقلابی گری در حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: دشمن بر روی حوزه علمیه متمرکز شده است و اگر به فکر نباشیم دشمن می تواند از این خلاء استفاده کرده و ضربه جبران ناپذیری بر نظام جمهوری اسلامی وارد کند./936/202/ب3

ارسال نظرات