۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۲۴۹۳۴
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

روحانیان نقش مهمی در معنویت‌افزایی سپاهیان و بسیجیان دارند

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اشاره به نقش مهم روحانیان و علما در معنویت‌افزایی در بین سپاهیان و بسیجیان، گفت: امروز مجموعه عظیمی از علما و روحانیان در سپاه مسؤولیت‌های فراوانی را پذیرفته و در راستای تحقق رسالت این نهاد مقدس فعالیت می‌کنند.
سردار مرتضوی - فرمانده سپاه خراسان شمالی- همایش عقیدتی سیاسی سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در همایش عقیدتی سیاسی که به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: پاسداران و بسیجیان انتقال‌دهندگان ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل‌های جدید هستند.

 

وی افزود: خوشبختانه امروز حضور پاسداران با ایمان، با بصیرت و آگاه در مجموعه سپاه سبب شده تا اوضاع برای انتقال مفاهیم و تجربیات مؤفق انقلاب و نظام اسلامی و نیز هشت سال دفاع مقدس به خوبی مهیا شود.

 

مرتضوی ادامه داد: این وضعیت به‌اندازه‌ای پیشرفت کرده که امروز استفاده مطلوب و مناسب از این تجربیات نه تنها به عنوان یک روند بلکه به عنوان یک ضرورت و مطالبه مورد درخواست آحاد مسلمانان و عموم آزادی‌خواهان جهان درآمده است.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع امروز مسؤولیت و رسالت بسیجیان، پاسداران و سربازان ولایت نسبت به گذشته بیشتر و سنگین‌تر شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا همه پاسداران و بسیجیان وظیفه دارند با تلاش مضاعف برای کسب معرفت و بصیرت دینی بیشتر، ارتقای آگاهی و افزایش مهارت‌های دفاعی و رزمی خود تلاش کنند.

 

مرتضوی با بیان اینکه به فضل الهی امروز سپاه در راستای رسالت عظیم خود در حال پیشروی است، تصریح کرد: در این زمینه روزبه‌روز بصیرت انقلابی و ایمان اسلامی پاسداران در کنار توان رزمی آن‌ها در حال افزایش است.

 

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه قدرت سپاه و بسیج معنویت سپاهیان و بسیجیان است، ادامه داد: هر اندازه که معنویت در بین نیروهای سپاه و بسیج ارتقا یابد به همان اندازه به لطف الهی درهای بسته به روی ما گشوده می‌شود.

 

مرتضوی با بیان اینکه روحانیان و علمای دینی در راستای معنویت‌افزایی در بین بسیجیان و سپاهیان نقش مهمی را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: سپاه برای کسب و ارتقای معنویت به‌شدت در پی بهره‌مند شدن از عالمان ربانی و روحانیان اهل علم و عمل دینی است.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه امروز مجموعه عظیمی از علما و روحانیان در سپاه مسؤولیت‌های فراوانی را پذیرفته و در راستای تحقق رسالت این نهاد مقدس و تأمین دستاوردهای مختلف فعالیت می‌کنند.

 

مرتضوی با اشاره به تلاش سپاه برای بهره‌مندی بیشتر از توان روحانیان و علمای دینی، اظهار کرد: رویکرد سپاه و بسیج ارتقای معنویت برای افزایش توان بصیرتی و اسلامی و به تبع آن توان دفاعی و رزمی است که در این زمینه روحانیان و علمای دین نقش ویژه‌ای دارند.

 

گفتنی است، همایش عقیدتی سیاسی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به صورت محوری و با شرکت افزون بر دو هزار و 500 نفر از اعضای شورای فرماندهی نواحی بسیج، فرماندهان پایگاه‌ها و تیپ مردم پایه سپاه استان برگزار شد.

 

در این همایش از بیش از 50 نفر از مدیران و مربیان عقیدتی، سرگروه‌ها، سرمربیان صالحین، فرماندهان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج خراسان شمالی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات